כמו כל בעלי עסק ובעלי מקצוע אחרים, גם עורכי דין רוצים וצריכים לקדם את האתר שלהם במנועי החיפוש החופשיים. עם זאת, רבים מהם נתקלים בבעיה לא קטנה – המגבלות האתיות שהם צריכים לעמוד בהם. במסגרת עבודתם, עורכי דין לא יכולים לפרסם את עצמם בכל צורה שהיא והם נדרשים לעמוד בכללים מגבילים ומדויקים יותר מכל בעל מקצוע אחר שרוצה לקדם את עצמו. אז איך בכל זאת ניתן לקדם אתרים של עורכי דין?
אם גם אתם עורכי דין שמחפשים דרך לקדם את האתר שלהם – המאמר הזה הוא בשבילכם. כאן נסביר לכם כיצד קידום אתרים יכול לסייע גם לאתר שלכם, אילו פעולות אפשר וכדאי לעשות על מנת לגרום לקידום של האתר שלכם, אילו סוגים של קידומי אתרים קיימים כיום ועוד.
אז אילו שיטות של קידום אתרים יש?
כיום נוהגים להשתמש בשתי שיטות עיקריות של קידומי אתרים: קידום אתרים אורגני וקידום אתרים ממומן. לכל שיטה יש יתרונות וחסרונות משלה, לכן חשוב להכיר את שתי השיטות על מנת להחליט מהי השיטה הנכונה ביותר בעבורכם –
- קידום אתרים אורגני: סוג זה של קידום אתרים מאפשר תנועה טבעית של גולשים לאתר שלכם באמצעות דחיפה של האתר אל ראש מנועי החיפוש. איך זה עובד? באמצעות עבודה על האתר הקיים והתאמה של הפיצ'רים הקיימים בו אל האלגוריתמים של מנועי החיפוש. מרבית ההתאמה נעשית עבור גוגל, שהוא מנוע החיפוש האהוב והפופולארי ביותר בארץ ובעולם. ככל שהאתר שלכם יתאים יותר לאלגוריתמים של גוגל או כל מנועי חיפוש אחרים כך מנוע החיפוש ידחוף אותו קדימה ויחשוף אותו ליותר ויותר גולשים. החיסרון העיקרי של שיטת קידום זו היא העובדה שזהו תהליך שיכול לקחת זמן.
- קידום אתרים ממומן: סודו של הקידום הממומן נמצא בשמו. קידום אתרים ממומן הוא קידום שנעשה לאחר תשלום למנוע החיפוש הרצוי. מכירים את הפרסומות לאתרים שקופצות לכם לפני התוצאות עצמן? אלו תוצאות שהשיגו את מקומן באמצעות קידום אתרים ממומן. סוג זה של קידום אתרים מבטיח תוצאה כמעט מידית של קידום האתר, אך חשוב לזכור כי הדבר עולה לא מעט כסף שתצטרכו לשלם כל זמן שתרצו שהאתר שלכם יככב בראש תוצאות החיפוש.
אז איך אפשר לקדם אתרים של עורכי דין?
כפי שכבר אמרנו, קידום אתרים של עורכי דין צריך להתבצע במשנה זהירות תוך הקפדה על כל כללי האתיקה הנדרשים. אספנו עבורכם כמה שיטות פופולאריות ומוצלחות במיוחד שלא מעט עורכי דין משתמשים בהם על מנת לקדם את האתרים שלהם –
- עבודה עם חברת קידום אתרים מקצועית: השלב הראשון ואולי גם החשוב ביותר בקידום של כל אתר היא עבודה עם חברת קידום אתרים מקצועית. לא חסרות חברות כאלו במשק, גם חברות המתמחות בקידום אתרים של עורכי דין. כשאתם עובדים עם חברת קידום אתרים מקצועית אתם יכולים להיות בטוחים שיש אנשי מקצוע מהמעלה הראשונה שכבר ראו עשרות אם לא מאות אתרים והם יהיו אלה שידעו להתאים את אסטרטגיית הקידום שמתאימה בדיוק עבורכם.
- שיפוץ ובנייה מיטבית של האתר: ניסינו להסביר את זה בחלק הקודם של המאמר אבל למקרה שזה עדיין לא ברור – גם האתר עצמו משחק תפקיד לא קטן בקידום שלא עצמו. ככל שהאתר יפה יותר, משופץ יותר, ברור יותר ומזמין יותר כך גם הכניסות אליו יגדלו והקידום שלו במנועי החיפוש יגדל. אם אתם לא בדיוק יודעים איך לשפץ את האתר אתם יכולים להיעזר במגוון בעלי מקצוע, החל מחברות קידום אתרים, דרך בוני אתרים ועד מעצבים גרפיים, אנימטורים ועוד.
- התאמת סוג הקידום לסוג המשרד\ עורך הדין: נקודה זו היא נקודה מאוד חשובה שלצערנו עורכי דין וחברות קידום אתרים רבות לא לוקחים בחשבון. אמנם הכי קל לקבוע את סוג קידום האתרים על פי המחירים שצריך לשלם, אבל חשוב להתאים את סוג הקידום לסוג המשרד או עורך הדין הספציפי וגם לסוג הקהל שאליהם הם פונים.
אנשים שמחפשים עורך דין עבור בעיה תכופה שצריכה טיפול מידי לא יבלו שעות בחיפוש באתרים אלא כנראה יפנו אל התוצאה הראשונה שקופצת להם. הדבר נכון גם במקרה ההפוך – אנשים שמתכוננים להליך משפטי ארוך ויקר כנראה ישקיעו יותר זמן ומחשבה בבחירת עורך הדין שייצג אותם. לכן, חשוב להתאים את סוג הקידום לקהל היעד שלכם ולסוג השירותים שאתם יודעים לתת.
- כתיבת תוכן ע"י עורכי דין\ סטודנטים למשפטים: אין מה לעשות, גם התוכן עצמו בתוך האתרים משפיע מאוד על הקידום של האתר במנועי החיפוש הפופולאריים. ככל שהתוכן שלכם יותר קליט, מובן ומקצועי כך סביר להניח שיותר אנשים ייכנסו לאתר שלכם ויבחרו לשאוב את המידע דווקא ממנו. לכן, במידה ואתם או שותף במשרדכם יכולים לכתוב את התוכן המקצועי המופיע באתר – מה טוב. תוכלו גם לשכור את שירותיו של סטודנט למשפטים שיכתוב עבורכם את התוכן. כך גם הוא יצבור ניסיון וידע בתחום וגם אתם תהיו רגועים שמי שכותב התוכן שלכם מגיע מעולם המונחים המשפטי.
- כתיבת תוכן ע"י חברות תוכן מקצועיות בעלות זיקה לעולם המשפט: עם כמה שמקצועיות התוכן חשובה באתרים של עורכי דין, לא תמיד יש לכם או לשותפים שלכם זמן לשבת ולכתוב מאמרים על גבי מאמרים. אנשים רבים שוכרים את שירותיהם של חברות תוכן שיכתבו עבורכם את המאמרים והתכנים המופיעים באתר ובמרבית המקרים הם מספקים תוכן ברמה גבוהה מאוד. עם זאת, חשוב לוודא אל מול החברה כי האדם שכותב עבורכם את התוכן מגיע לכתיבה עם הכריות טובה של עולם המשפט וההתמחות המשפטית שלכם או של משרד עורכי הדין שלכם.