אין כיום בעל עסק, חברה, נותן שירות ואפילו בית חולים או מרפאה שלא מבקשים להגיע אל תוצאות ראשוניות במנוע החיפוש של גוגל. אך על מנת שנוכל להגיע אל המקומות הראשונים, אין צורך "להפציץ" בפיצ'רים שונים באתר או במילוי תוכן אינסופי בכל עמוד. אלא חשוב להכיר את אפשרויות הקידום הקיימות, כאשר הראשונה שבהם היא קידום אורגני והשנייה היא קידום ממומן. כמובן שלכל אחת מהשיטות קיימות יתרונות וחסרונות, כל שכן כל תוכנית קידום שכזו מחביאה בתוכה את היתרונות שלה בין אם יתאימו לחברה x או שיתאימו לנותן שירות y.
קידום מומן בגוגל
כאשר מתייחסים אל קידום ממומן בגוגל, אנו מסתכלים על 2 תוצאות חיפוש מתחת לשורת החיפוש ועוד 2 תוצאות חיפוש עם סיום הדף הראשון. למעשה על מנת לזכות באחד מהמקומות הללו, מתקיים "מכרז" מטעם גוגל ובו זוכים לאו דווקא המציעים הגבוהים, אלא לרלוונטיות של המודעה וכמובן לביצועים לאחר הקלקה עליה. היתרונות בקידום מומן בגוגל הם לא מעטים כאשר הראשון מבניהם הוא האפקט המיידי, המאפשר כניסה מהירה אל השוק ומיקום גבוה. יתרון נוסף הוא שאין צורך באתר מושקע במיוחד ועוד יתרון לא פחות מעולה, הוא יכולת לבצע חקר שוק עבור מוצרים או שירותים שנבקש למכור בעתיד. עם זאת החסרונות בקידום שכזה הם בראש ובראשונה העלות שלהם, שנית זה חוסר האפקט העתידי שכן מלבד קליק ראשוני לא קיים אתר "שיחזיק" והשלישית היא חשיפה מוגברת אל מתחרים.
קידום אורגני
קידום אורגני פועל בצורה הפוכה יותר, כשהוא כולל סט של פעולות שעל האתר לעמוד בהם החל מקוד שיהיה רלוונטי למנוע החיפוש, תוכן איכותי ועדכני וכמובן אופטימיזציה של מילות מפתח. יחד אל כלו על האתר שברשותנו לעמוד בלא מעט כללים, בין אם מדובר בתוכן מקורי ולא משוכפל ועד אל נראות ונגישות של האתר. היתרונות בכך יהיו כמובן היכולת להפיק תנועה איכותית באתר, ובשל כך גם להעלות את מיקום תוצאת האתר וגם יעניק לנו נכס דיגיטלי אותו נוכל למוכר בכל זמן שנרצה. להמשך קריאה – https://digiguidance.com/