סוכנויות דיגיטל מציעות חשיפה ווירטואלית שמבוססת בד"כ על ידי הקמת אתר אינטרנט וקידומו בפלטפורמות ממומנות ואורגניות. אולם בעוד שרבות מהסוכנויות מכירות היטב את המודלים השיווקיים ושולטות ללא עוררין ברזי האלגוריתם המתוחכם של גוגל, לעתים קרובות הן נתקלות באתגר של ממש בכל הסיפור של כתיבת תוכן . מצד אחד הלקוחות שלהן מצפים לקבל את כל המענה תחת קורת גג אחת, כולל כמובן כתיבה שיווקית, ומצד שני הסוכנות לא יכולה להעסיק כותבים איכותיים אין-האוס. איך פותרים את הפלונטר ומייצרים שירות הוליסטי ושלם? התשובות במאמר הקצר הבא.
כתיבת תוכן במשרה מלאה או מול פרילנסרים?
סוכנות דיגיטל שצורכת תכנים בעבור לקוחותיה יכולה לפעול בשלושה אפיקים – העסקת כותבי תוכן אין-האוס, התקשרות עם פרילנסרים פר-פרויקט, או העברת מלוא האחריות לתוכן ללקוח. העסקת כותב במשרה מלאה היא לא תמיד אפשרית שכן עלות השכר הגבוהה של הקופירייטר גוזלת נתח משמעותי מהרווחים (בלשון המעטה). העברת משימת התכנים ללקוח גם היא לא פתרון יעיל משום שהלקוחות לא יודעים בכלל איך לגשת לזה. פרילנסרים לתוכן הם כנראה הדרך הטובה ביותר אך יש בכך לא מעט בעיות. ראשית, עמידה בלוחות זמנים. כותבי תוכן רבים מתקשים לייצר עבודה רציפה ומשתלמת לאורך זמן. הם אינם צוברים מספיק וותק וניסיון, וכפועל יוצא מזה נאלצים לקחת יותר מדי עבודות במחירים נמוכים. מכאן הדרך קצרה לאי עמידה בדד-ליינים או לעומס רב שחוסם קבלת עבודות חדשות (למרות שלקוחות הסוכנות חייבים כתיבת תוכן "כאן ועכשיו"). סוגיה נוספת היא השירות. שירותי כתיבה שיווקית במיקור חוץ נוטלים מהסוכנות את השליטה על הדיאלוג בין כותב התוכן ללקוח. מדובר בתקשורת שיכולה להיות בעייתית, במיוחד כשהלקוח לא מרוצה מהתוכן או מתנסח באופן לא ראוי כלפי הכותב (והאחרון לא מצליח "להכיל" את הביקורת). ההתנגשות עם הקופירייטר מתגלגלת מהר לפתחה של הסוכנות שיצרה את השידוך והשם של חברת הדיגיטל נפגע. במקרים חמורים הפרויקט כולו "מתפוצץ" רק (או גם) בגלל כתיבת תוכן ברמה נמוכה.
הצד האחר של המקלדת
נשמע מסובך? יש צד אחר למקלדת. כתיבת תוכן, כשהיא נעשית על ידי אנשי מקצוע ברמה גבוהה, יכולה להעצים מאד את סוכנות הדיגיטל. כשהסוכנות עובדת עם כותבי תוכן איכותיים שיודעים לספק מוצר מעולה ולתת שירות מצוין, התוצאה הסופית היא מדהימה. לא רק שהלקוח מקבל מענה מדויק לצרכים שלו אלא ששביעות הרצון שלו נתונה בעיקר לסוכנות הדיגיטל. כותב התוכן הופך למעשה לעוד מומחה שעובד מול הלקוח במסגרת המעטפת הכוללת של "השיווק הדיגיטלי". הלקוח המרוצה מקבל שירות צמוד מאיש מקצוע נוסף ומשפר את הנראות שלו ברשת בזכות שיווק דיגיטלי שנשען על תוכן אפקטיבי.
כתיבת תוכן בשירות הסוכנות
שירותי כתיבת תוכן בסטנדרטים גבוהים יכולים גם לסייע לסוכנות עצמה. מערכת היחסים הקרובה והצמודה של כותב התוכן מול הלקוח מאפשרת להציף בעיות, לשמוע תקלות ולדייק מסרים. בעיקר כאשר כתיבה שיווקית נעשית על בסיס פגישות פרונטליות. הכותב מכיר את העסק לעומקו, לעתים אפילו ברזולוציות טובות יותר מסוכנות הדיגיטל. ההיכרות הזו שנצברת במהלך עבודה על כתיבת תוכן עשויה להיות כלי נוסף בארגז הכלים השיווקי. ניתן דוגמה לפי פרויקט של הקמת אתר אינטרנט לחברה שעוסקת בליווי פיננסי לבעלי הון (נניח – 8 מיליון שקלים ומעלה). במסגרת העבודה על התוכן לאתר הקופירייטר מבין שיש לעסק כמה סקטורים ספציפיים שבהם הוא נהנה מייחודיות ביחס למתחרי. למשל, ליווי בכירים בתעשיית ההיי-טק. הכותב ששם לב לפלח השוק הייחודי הזה מציף את הדברים בפני סוכנות הדיגיטל. הסוכנות שכיוונה עד עתה את החץ השיווקי לפרופיל לפי הון אישי יכולה לייצר קמפיין ממוקד לבכירי היי-טק ולהביא דרכו "לידים" חמים ביותר.
לסיכום,
סוכנות דיגיטל שתשכיל להתקשר עם כותבי תוכן בסטנדרטים גבוהים לא תקבל מהם רק כתיבת תוכן ללקוחות אלא הרבה יותר מכך. הבחירה בכותב התוכן עשויה להיות גם ברומטר בהצלחת השירות של השיווק הדיגיטלי וגם קרקע פורייה להרחבת פעילות ללקוחות נוספים. כשהדברים עובדים כמו שעון.
קרדיט תמונה FREEPIK