קידום אתרים חשוב מעין כמותו לעסק שלנו. אנו רוצים להרוויח אתר מקודם היטב שיגיע לדירוגים הראשונים, כך שהגולשים יוכלו ללחוץ עליו ולהגיע לשירותים והמוצרים שהם צריכים. לשם כך, עלינו לתת את הדעת לתחום של קידום אתרים ולקדם את האתר הפרטי שלנו. כי ברגע שאנו מקדמים את האתר שלנו כמו שצריך, אנו יוצרים פלטפורמה ייחודית ומגדילים את החשיפה של העסק. ובעולם שבו מבצעים פעולות רבות כל כך דרך האתר כמו ביצוע תשלומים או הזמנות, קיומו של אתר מקצועי ואיכותי הוא קריטי לכל מצב.
קרדיט תמונה FREEPIK
עושים כותרות עם הכותרת הנכונה
לא כולם מודעים לכך, אך אחד הדברים שמשפיעים על נראות התוכן באתרים ועל קידום האתר הוא הכותרות. ישנם סוגים שונים של כותרות, ואנו נתמקד בכותרת H1. קידום אתרים בגוגל מבוסס על בחירת הכותרות הנכונות, שהן למעשה התגיות מבחינת גוגל. H1 היא הכותרת הגדולה ביותר שניתן לקבל, ובדרך כלל משתמשים בגודל הזה של הכותרת עבור כותרות ראשיות. תגית H2 לצורך העניין, מספקת גופן קטן יותר ומשמשת יותר לכותרות משנה ולחלוקה לפסקאות.
מכאן עולה השאלה מדוע אנו צריכים להשתמש בכותרות לצורכי קידום. ובכן, לא מדובר רק לצורך להעניק לטקסט מראה ויזואלי טוב יותר, לעניין את הגולשים או לחלק את הטקסטים לפסקאות. כותרת H1 וכותרות נוספות מאפשרות למנוע החיפוש לדרג את העמוד שלכם. העניין הוא שגוגל מבצעת סריקה של הפוסט כדי למצוא תוכן רלוונטי עבור גולשים שהשתמשו במילות מפתח מסוימות. היא מתייחסת לכותרות H1 במטרה להבין את תוכנו של נושא מסוים במטרה להחליט אם להציג אותו לגולש או לא. כך שאם רוצים להשיג את התוצאות האידיאליות, כדאי ליצור כותרות ייחודיות כמה שיותר עבור כל אחד מבין העמודים באתר האינטרנט על מנת שמנועי החיפוש יאתרו אותם. מסיבה זו, קיימת דרישה של מילות מפתח מסוימות להופיע בכותרות הראשיות.
באופן כללי, מומלץ לבצע חקר מילות מפתח כדי לבדוק אילו מילים כדאי להכניס לכותרות H1 ולהקל על הגולשים למצוא את האתר. כמובן, לצד מילות מפתח מובילות שקיימת עליהן תחרות גבוהה, ניתן גם להשתמש בביטויי זנב. עם זאת, לצד מילות המפתח שכדאי לשלב בכותרת, חשוב גם שהכותרת שאתם בוחרים לעמוד שלכם תהיה רלוונטית ומעניינת. גם זה פקטור לדירוג טוב יותר מצד גוגל.
איך לכתוב כותרת H1 נכון?
לאחר שראינו את החשיבות הגדולה שיש לכותרת H1, נבחן כיצד אפשר לכתוב כותרת כזו כראוי, על מנת לקדם את האתר שלנו:
- הכותרת צריכה להופיע בראש העמוד.
חשוב לוודא שכותרת H1 גלויה לכל ומופיעה בראש העמוד. ניתן לבצע בדיקה בעזרת תוכנות סריקה, וכן פשוט לבדוק איך העמוד נראה ברשת לאחר שהעליתם אותו. לצד הבדיקה במחשב, כדאי לבצע בדיקה במובייל כדי לראות שהכותרת אינה מתנגשת עם דברים.
- יוצרים כותרת יחידה.
לכל עמוד שאתם מעלים צריכה להיות כותרת H1 אחת ולא יותר מכך, וזאת כדי לא ליצור חוסר אחידות ובלבול במנוע החיפוש.
- שותלים מילת מפתח ראשית.
הכותרת הראשית צריכה להכיל את הביטוי שאתם מקדמים באופן תמידי, על מנת שמנוע החיפוש יוכל לאתר אותה.
- עניין של גודל.
מכיוון שמדובר בכותרת ראשית, חשוב לוודא שכולם רואים אותה ולדאוג שהיא תהיה גדולה ובולטת.
- מכוונים לכוונת הגולשים.
אם רוצים שימצאו את האתר שלנו, כדאי שבכותרת תהיה מילת המפתח שאליה מתכוון הגולש. לדוגמה, אם הגולש מחפש "עורך דין תאונות דרכים בצפון" והכותרת היא "מה העונש על נסיעה במהירות מופרזת?", במצב זה אין קשר ישיר בין מילת המפתח לתוכן העמוד והכותרת.
איך כותבים תוכן מנצח?
בחנו את הכותרת הראשית H1, וכעת נעבור לכתיבת התכנים עצמם. תכנים איכותיים תורמים רבות לקידום אתרים מכמה סיבות. ראשית, הם תורמים לנראות האתר וגורמים לו להיראות אתר רציני שיש לו מה להציע. שנית, גוגל מתעדפת אתרים בעלי תכנים איכותיים שמעניקים ערף מוסף לגולש. ושלישית, אתם יכולים להוסיף מילות מפתח לתכנים לצד קישורים פנימיים וחיצוניים כאחד שיתרמו לקידום. אז איך להפוך את התוכן שלכם לתוכן מוביל באתר? ובכן, ישנם כמה דברים שכדאי בהחלט לשים אליהם לב.
דבר ראשון, שימרו על רמת כתיבה טובה והימנעו עד כמה שאפשר מטעויות. זה לא אומר שאתם צריכים להפוך לש"י עגנון או לחיים נחמן ביאליק, אבל כדאי לשמור על קשר בין המשפטים והפסקאות ולהביע בכתב את הרעיון שלכם. מצד שני, כתיבה מתנשאת ומליצית מדיי עלולה להרחיק את הגולשים שלכם, ולכן מומלץ לכתוב בגובה העיניים, על מנת שכל אחד יוכל להתחבר לתכנים שאתם כותבים. שנית, ברמת התוכן חשוב לשמור על תוכן איכותי אשר מעניק מידע לגולשים. גוגל אוהבת לתעדף טיפים ועצות טובות שמלמדים את הגולשים דבר מה חדש. כדאי גם לעשות חקר על קהל היעד שלכם ולהתאים להם את התכנים. גולש שמרגיש שמדברים אליו יכול להיקשר בקלות רבה יותר למוצרים שאתם מציעים. כמו כן, כדאי לכתוב עם הלב ולהביא סיפורים ואנקדוטות. פעמים רבות אנשים מתעייפים מלקרוא טקסט עיוני בלבד, והם ישמחו להפסקה קלה או להסחת דעת.
נוסף על כך, מבחינת נראות, חשוב לחלק את הטקסט לפסקאות וגם לכותרות משנה של H2. כדאי לקשר בין כותרת משנה אחת לשנייה וליצור כותרות מעניינות שיגרמו לגולשים להמשיך ולקרוא. אפשר להגדיל לעשות ולהוסיף תמונות לעמודים שלכם, על מנת שייראו מושכים יותר מבחינה ויזואלית. גם גוגל אוהבת לתעדף עמודים שמשולב בהם תוכן עם תמונות. מכל מקום, לאחר שאתם מסיימים לכתוב את העמוד שלכם, כדאי לעבור עליו, לבדוק מה אפשר לתקן, לבחון אם אתם מרוצים מכותרת H1, להוסיף את התמונה המתאימה, להעלות את העמוד ולהמשיך לעמוד הבא.