שלום חברים יקרים, והיום אני רוצה לדבר על 3 דפוסי ההתנהגות של גוגל.
אז נתחיל, ראשית אנחנו יודעים שגוגל הוא בסך הכל מכונה בעלת קוד מרשים ביותר שיודעת לנתח דפוסי התנהגות, ובכך לדרג אתר לדירוג הראוי.
ראשית נדבר על מה שאנחנו יודעים כעת, מהם הפרמטרים החשובים שגוגל עוקב אחריהם?
קישורים – אחד המרכיבים של מנוע החיפוש גוגל הוא "קישורים".
בדיוק כמו בחיים האמיתיים הקישורים הם ההמלצות שגוגל מקבל מאותו אתר.
ככל שהיו לאתר יותר המלצות וכמה שיותר איכותיות וסמכותיות כך הוא יקבל דירוג גבוהה יותר בתוצאות החיפוש.
תוכן – התוכן נותן ערך לגולשים, תשובות, פתרונות, סקירות, העברת מחשבות, זיכרונות, וכו'.
תוכן איכותי בעל ערך מוסף בשילוב עם קישורים יכול להיות קטלני ולהביא אתכם למיקומים הרצויים.
לסלול את הדרך לגוגל – הכוונה בפרמטר זה היא האופטימיזציה של האתר למילות המפתח הרצויות.
כמו כן הקישורים הפנימיים באתר. קישורים אלה עוזרים לגוגל להבין מהם הדפים החשובים באתר.
הורדת מכשולים – לגוגל יש חוקים משלו בדיוק כמו מדינת ישראל. כמקדמי אתרים אנחנו חייבים להוריד מכשולים כאלה ואחרים בכדאי שגוגל יוכל לנוע באתר ולקבל אינדיקציה מלאה ובפשטות מבלי להיתקל במכשולים בדרך. לדוגמא: קוד אתר מסורבל ולא קריא או לא תקין, מהירות האתר, סימני הדרך, וכו'.
סיגנלים חברתיים – משנת 2014 סיגנלים חברתיים הם הדרך של גוגל להבין כמה האתר פופולרי וכמה הוא מקבל רייטינג והמלצות מהרשתות החברתיות.
כאמור אני מסקין שיש עוד מאות פרמטרים שגוגל בודק, לכן אל תתפסו אותי במילה.
צירפתי מספר פרמטרים שגוגל עוקב אחריהם בעקביות ומיחס להם חשיבות רבה.
אז מהם 3 דפוסי התנהגות של גוגל – אני לא ממציא את הגלגל מחדש אז אל תתבעו אותי!
אנושיות – אנחנו כמקדמי אתרים מנסים לגלות את הסודות של גוגל ולחשוב כמוהו.
אבל שכחנו דבר קטן "אנושיות" גולשי אינטרנט משנים את צריכת הקנייה על בסיס יומי \ חודשי, וכן משנים את התנהגותם באתרים השונים. כמו כן כך גם גוגל. גוגל משנה את הרגלי ההתנהגות שלו (בדיקות מערכת) מידי פעם, כל זאת תלוי ברמת הניתוח שהוא מבצע על גולשי האינטרנט. (לא מדובר על עדכוני ליבה או אלגוריתם) אלה על מעקב אנושי של צרכי ההתנהגות שלנו.ככל שעובר הזמן האלגוריתם של גוגל מנסה לחכות בני אנוש ברמה של 100%, ובכך יוצר דפי תוצאות נקיות.
גוגל עושה זאת בצורה נפלאה מחוץ לישראל, ברמה גבוהה וכמעט מדויקת. אולי בעתיד זה יגיע גם לישראל. (בעוד זמן רב)
אבל עדיין, כדאי להכין את הקרקע למי שרוצה להשתקע בתחום למשך שנים ארוכות.
חוכמה – גוגל הופך את עצמו לחכם יותר ויותר כאשר הזמן עובר, וכאשר המניפולציות גוברות.
הוא שם מטרה להפוך את התוצאות לנקיות מזבל. ולכן הדרישה בכתיבת קוד כזה הכרחית.
מנגנון זה השתכלל רבות במהלך השנים ונהיה כמעט בלתי ניתן לתפיסה.
אין סליחה – גוגל לא אשתך! – כאשר ביצענו מניפולציות מסוימות על מנוע החיפוש גוגל, הוא לא יסלח ולא ישכח.
בגלל היותו מכונת פקודות הוא לא יודע מה זה "רחמנות" לכן כאשר עברנו על אחד מהחוקים של האלגוריתם הוא פשוט יעשה DEL ויעניש אותנו ולעולם לא ישכח מה שעשינו.
לסיכום – מה אני חושב שעתיד קידום האתרים ב- 20 שנה הבאות? (הלכתי רחוק מידי?)
שאלה קצת קשה… אבל אנסה לענות אליה בצורה רצינית.
קישורים? קישורים עדיין יישארו ויבססו את רוב החלטותיו של גוגל לגבי דירוגי האתר, בשל הסיבה שלגוגל אין פרמטר שנושא משקל רב כל כך, מלבד זאת שזהו הפרמטר שנותן את האינדיקציה הטובה ביותר לבחון אתרים עבור גוגל.
ויש אבל גדול, כל בחירה של גוגל לדרג אתר במקום X לא ייעשה כמו היום. (לפחות אני מאמין בכך)
הוא יבדוק עוד 100 פרמטרים חדשים (אין? אז הוא ימציא אותם) ולפי כך ייחשב מהו המיקום הרלוונטי לשים את אותו האתר.
מהצד של מקדמי האתרים נצטרך לעשות פי 3 יותר עבודה. להזרים לגוגל כמה שיותר מידע בעל ערך, (לא מחויב תוכן, אלה אינפורמציה עבור האתר) להמציא את עצמנו מחדש, להמציא תאוריות חדשות, ולחשוב טוב לפני כל הוצאת קישור או נקיטת פעולה.
יזם ומומחה לקידום אתרים, חי ונושם את האינטרנט וחובב טכנולוגיה.