5 הגורמים המשפיעים ביותר בקידום האתר בגוגל
מאמר זה נכתב במטרה לדבר על הגורמים המשפיעים ביותר בתהליכי קידום האתר בגוגל.
המאמר נלקח ממחקרים שעשינו שהוכחו כיעילים ומביאים תוצאות לאורך זמן עבור הלקוחות שלנו.
במאמר זה אתייחס לחמשת הגורמים שנבחרו כמשפיעים ביותר, ובראשם (איך לא) מילות המפתח.
מילות מפתח בכותרת הדף – Meta Title
הגורם המשפיע ביותר על קידום האתר הוא שימוש במילות המפתח.
כותרת הדף (Meta Title) היא בעלת חשיבות רבה לקידום אתרים ולכן יש למקד את מרב תשומת הלב בבחירה נכונה של המילים המופיעות בה. ולשלב את מילות המפתח בקפידה. בצורה טבעית והגיונית הן לגולש והן למנועי החיפוש.
אולי תהיה מעוניין גם ב-
מחקר מילות מפתח מעמיק
תוכן – תגיות וכדומה
95% מהאתר שלנו מורכב מתוכן. תוכן שנותן לגולשים ערך כל שהוא עבורם.
לכן מומלץ להשתמש במילות מפתח בחוכמה, בתגיות השונות וכן לפזרם בתוכן עצמו בצורה טבעית.
כמו כן, ישנם מצבים שאין צורך לדחוף סתם את מילות המפתח, השאירו גם ערך לגולשים במאמר ואל תזהמו אותם במילות המפתח.
צרו תכנים שכיף לקרוא וגם שמותאמים למנועי החיפוש ושלא הורסים את איכות התוכן.
כותרת העמוד – Tag H1
כותרת העמוד (H1 Tag) היא הכותרת שגוגל מייחס לה חשיבות רבה.
מומלץ להזין משפט שיווקי שמסכם את נושא המאמר ובתוכו מילת המפתח הרצויה.
כותרת משנית – Tag H2
גוגל כבר לא מייחס כזאת חשיבות לכותרת המשנית (H2 Tag) במידה ויש במאמר כותרת משנית רצוי להזין בתוכה את מילת המפתח. (זה לא יכול להזיק…)
תגיות תמונה – Tag Alt
כמעט בכל מאמר רצוי שתהיה תמונה יפה וצבעונית שתמשוך את הגולש לקריאה. תגית התמונה (Alt Tag) נותנת לגוגל שיקוף על נושא התמונה, רצוי שבתוך תגית זו יהיה משפט יפה ומתומצת הכולל בתוכו את מילת המפתח המועדפת.
רק רציתי להגיד – בהקשר לתוכן
כמעט בכל אתר השימוש במילות מפתח בתוכן נראית כהכרחית לקידום האתר. אבל זה לא בהחלט נכון. (לא במדויק)
אני רואה בזמן האחרון (וכמעט תמיד) אתרי זבל שעולים בדירוגים חזקים ומשתמשים בצפיפות מילות מפתח ברמה גבוהה.
בסופו של דבר, אותם אתרים אלה ייענשו ויחוו על בשרם את הכעס האימתני של גוגל. (מפחידה אותי רק המילה הזאת…)
מה שאני בא להגיד, אל תהיו כמוהם עיבדו ע"פ החוקים וההנחיות של גוגל והפכו את האתר שלכם לסביבת תוכן שכיף להיות בה.
קישורים מתוך הדפים – ON Page
מערך הקישורים הפנימי – כיצד מקושרים כל הדפים באתר אחד אל השני. כמות הקישורים ואיכותם קובעים את דירוג האתר ויש לכך חשיבות עליונה בהקשר של קידום אתרים במנועי חיפוש.
כאשר אנחנו מקשרים מדף X לדף Y, אנחנו למעשה נותנים איזה שהם סימנים לגוגל להבין מהם הדפים הפופולריים ביותר באתר.
פרמטר זה נחשב גם כיעיל בקידום האתר לאורך זמן, והשימוש בו הגיוני ומומלץ בהחלט.
הדומיין של האתר – וותק, קישורים, ושאר הזבל שמסתתר בתוכו
פופולריות הדומיין – כמה אתרים מקשרים אל האתר שלכם מבחוץ? איכות הקישורים בתוך האתר אינה מספיקה. יש לדאוג לקישורים חיצוניים מאתרים פופולאריים. וודאו שאין קישורי זבל או ספאם שמקשרים לאתרכם.
לדוגמא: קישורים מדומיינים שאינם בתחומכם, קישורי מאמרים, קישורים מתוך אתרים \ מאמרים שאינם בשפת האתר. וכו'.
כמו כן, וותק הדומיין נותן לאתר עוד כוח בעליית הדירוג שלו בשל סמכותו ואורך זמנו ברשת.
בנוסף, חשוב לתת הדגשה בנושא מילות המפתח שמקשרות לאתרכם מבחוץ (Anchor Text) הכוונה היא איזה טקסט מוביל אל האתר שלכם. בכל אתר שמקשר אליכם מופיע טקסט באותו הקשר, הטקסט הזה יכול לעזור לכם להיות מדורגים גבוה יותר.
וודאו גם כאן שיש שימוש בטקסטים מתוך המותג, (שם האתר, URL וכדומה) וכן גם טקסטים טבעיים. (לחץ כאן, צור קשר, למעבר לאתר וכו'.) אל תעשו שימוש אך ורק במילות מפתח. (כן, זה הולך להיות מפתה…) כי זה עלול לחזור אליכם בחזרה.
קוד האתר – וורדפרס? אתם מסודרים!
קוד האתר מחוייב להיות לא נוקשה מידי על מנועי החיפוש על מנת שיהיה להם קל להבין את התמונה הכוללת של האתר.
הקוד עוזר למנועי החיפוש להבין על מה האתר מדבר, מהו המסר, מה שפת האתר והאלמנטים שבתוכו. וכו'.
לכן רצוי על שפת קוד תקינה ומותאמת למנועי החיפוש. ישנם מערכות בקוד סגור שהקוד שלהן לא מותאם במאה אחוזים למנועי החיפוש ויוצר קשיים בתקשורת. זה מתבטא בעיקר בדירוג האתר ובפוטנציאל שלו להתקדם קדימה.
במידה ויש לכם מערכת ווורדפרס – אתם כבר מסודרים.
שרת האחסון – הגורם שחייבים להפסיק להתעלם ממנו
גורם נוסף שרציתי לדבר עליו הוא שרת האחסון שלכם, שרת האחסון יכול ליפול מידי פעם לפעם, וכן גם בעדיפויות גבוהות. לכן בחרו בקפידה את שרת האחסון שלכם. ישנם בעיות נוספות בנושא לדוגמא, נפילות תכופות של השרת, אי יציבות, חוסר במשאבים, וכו'. אם מנוע החיפוש מנסה לקרוא את האתר שלכם, אך מסיבה כזו או אחרת האתר נפל והמנוע אינו מצליח – הדירוג של האתר ירד בצורה משמעותית ואתם יכולים להפסיד את הדירוג שלכם. (כל זאת תלוי בכמות הקריאות שנכשלו מצד מנועי החיפוש) בדרך כלל לא חושבים על כיוון כזה כשמבצעים קידום אתרים, אבל חשוב לבדוק את איכות השרת והזמינות של האתר. כמובן שיש עוד גורמים רבים המשפיעים על קידום אתרים, אך אלו הם המרכזיים והרלוונטיים שבניהם.
ניתן לראות שככל שהתחום מתפתח, הדרישה יותר טכנית ויש צורך במומחים שיבצעו את התהליך. קידום אתרים יכול להתבצע בצורה עצמאית, אך כדאי לתת למי שבאמת מבין לבצע את הפעולות ולהבטיח תוצאות טובות ומהירות. בחרו בקפידה אחר החברה שתנהל את המערך השיווקי של האתר.
יזם ומומחה לקידום אתרים, חי ונושם את האינטרנט וחובב טכנולוגיה.
אחלה פוסט, תרמתם המון למקדמי האתרים, חשוב לציין ששרת האחסון הינו פרמטר מאוד חשוב.
תודה רבה.