5 טיפים לבחירת קורס קידום אתרים
חברות SEO, כמו גם מכללות, פותחות קורסי קידום אתרים שנועדו להכשיר בעלי עסקים בתחום על מנת שיחסכו אלפי שקלים כל חודש על קידום אורגני לאתר. קהל היעד השני של אותם הקורסים הם אנשים שמעוניינים להשתלב כעובדים בתחום עצמו. ישנם לא מעט קורסים בתחום וכמעט כל שנה נפתח קורס ע"י גוף אחר. הבחירה היא לא פשוטה ואף אחד לא רוצה לשלם אלפי שקלים למספר חודשים של קורס ובסופו של דבר לצאת ממנו עם מעט מאוד ידע שיעזור לו לקדם את האתר שלו או להשתלב בתחום. להלן כמה טיפים לבחירת קורס קידום אתרים.
- המחיר לא תמיד קשור לאיכות – בתחומים רבים, הזול עולה ביוקר. כלומר אם תקנו מוצר ממש זול, רוב הסיכויים שהוא לא יהיה איכותי. כשמדובר בתחום הלימודים – זה ממש לא נכון. המחיר הוא לא הפקטור הקובע. קורס אחד יכול לעלות 15 אלף ₪ בעוד שהשני יעלה 5 אלף. יתכן ואותם מרצים ילמדו בשני הקורסים את אותו החומר. כמו כן, יכול להיות שלא יהיה הבדל משמעותי ולפעמים דווקא הקורס הזול יהיה איכותי יותר. בגדול – לבסס את הבחירה על מחיר – זאת טעות. זה לא הגורם שצריך להנחות אתכם. יכולים להיות גם הדרכות אישיות או קורס אונליין שיהיה יעיל לא פחות ואפילו זול יותר. תעשו את הבחירה בהתאם לצרכים שלכם ורמת הידע שתקבלו בקורס.
- התמקדות – קחו קורס שממוקד אך ורק בקידום אתרים אורגני ולא קורס שהנושא הוא חלק ממנו. בקורס SEO יכולים להיות כמה שיעורי העשרה שמלמדים דברים חופפים, אם הוא חייב לעסוק לפחות ב 90 אחוז ממנו בקידום אורגני. אחרת לא תהיה לכך תועלת. קורס טעימות של כל נושאי השיווק הוא מומלץ למי שרוצה ללמוד בשביל הכיף ולהכיר בצורה שטחית את עולם השיווק הדיגיטלי. מי שרוצה לצאת עם ידע ספציפי – לא יצא עם שום יתרון מקורס כזה.
- תרגול על רטוב – אם אתם בעלי עסקים – תהיה לכם את היכולת לתרגל הלכה למעשה את מה שאתם לומדים בקורס – תוך כדי הקורס על האתר שלכם. אם אתם מגיעים ללמוד על מנת להשתלב בעתיד בתור עובדים, יש לוודא שאתם מקבלים אתר לתרגל עליו את העבודה. קורס שמלמד רק תיאוריה בלי תרגול – לא יכול להיות מספיק טוב.
- תבדקו מי מלמד – זה ממש לא משנה אם מדובר בקורס במסגרת מכללה אקדמית או קורס של חברת SEO. מה שחשוב הוא להבין מי בדיוק מלמד שם. בדקו את רשימת המרצים ותראו מה כולל הניסיון שלהם. תבדקו שהם לא רק מרצים אלא גם בעלי עסקים בתחום כך שהם תמיד דואגים להישאר מעודכנים בנושא. התחום הזה הוא משתנה כל הזמן. מה שהיה פרקטי ורלוונטי לפני 5 שנים – בחלקו כבר לא רלוונטי בכלל היום. אם יש לכם זמן וזה אפשרי מבחינת מנהלי הקורס – כדאי להגיע ליום ניסיון.
- עזרה מעבר לשעות הקורס – מענה לשאלות במייל או הטלפון של המרצים ואפילו חונכות אישית מעבר למסגרת הקורס – זהו יתרון ענק שיכול לסייע לכם רבות לעבד את הידע שקלטתם במסגרת הלימודים. כמו כן, למי שרוצה לעבוד בתחום הקידום, כדאי לבדוק האם ישנו סיוע במציאת עבודה. לא אחת החברות שמנהלות את הקורס, משלבות את התלמידים המצטיינים בתוכם. במידה והחברות לא זקוקות לעובדים – הן יכולות להשתמש בקשרים שלהם על מנת למצוא להם עבודה מתאימה.
מקווה שהטיפים הללו עשו לכם קצת סדר בראש. בכל אופן כדי לא להתפזר יותר מידי – תבדקו 3-4 קורסים, דברו עם הבוגרים שלהם וכך תוכלו לדעת בצורה שקופה איפה הכי כדאי ללמוד.