כל מי שיש לו עסק יודע שצריך לתחזק אותו כמו שצריך. וזה אומר לדאוג להתפתחות השירותים והמוצרים ולהביא עוד לקוחות. היום אחת הדרכים הנפוצות יותר להביא לקוחות היא דרך אתרי אינטרנט. גולשים רבים משתמשים ברשת האינטרנט כדי למצוא שירותים נחוצים, וגם מוצרים שאולי לא חשבו שהם צריכים. מכל מקום, קידום באינטרנט הוא כלי חזק שכדאי לתת עליו את הדעת. קיימים שני סוגי קידום עיקריים – קידום אורגני וקידום ממומן.
קידום ממומן – הקידום המהיר
הקידום הממומן עובד באופן הבא: אתם משלמים לגוגל, והיא בתמורה מתעדפת אתכם למקומות הראשונים. המודעה שלכם הופכת לממומנת וכולם יכולים לראות זאת. כדי לעשות זאת יש צורך לפתוח חשבון בגוגל ולשלם פר קליקים. בכל פעם שגולש מקליק על המודעה שלכם, יורד לכם קליק מהתשלום. ברגע שהקליקים נגמרים, המודעה יורדת באופן אוטומטי. עד כאן נשמע פשוט, אך העניין אינו פשוט עד כדי כך. כי גם על המודעות הממומנות תמצאו מתחרים שעלולים לדחוק אתכם לפינה. לפיכך, בעת כתיבת המודעה הממומנת יש צורך לבצע חקר מילות מפתח, ולהשקיע במודעה כדי שתהיה ממוקדת ותוביל את הגולשים לבצע פעולה כמו תשלום או יצירת קשר.
קידום אורגני – צעד אחר צעד
בניגוד לקידום הממומן, הקידום האורגני איטי יותר. כשמו כן הוא, מדובר בקידום המתמזג באופן טבעי עם מנוע החיפוש של גוגל. במסגרת הקידום האורגני בונים אתר מקצועי ועובדים לילות כימים כדי להביא אותו למקום הראשון. וגם כאשר הוא כבר מגיע למקומות הראשונים, אין זמן לנוח על זרי דפנה. יש צורך לוודא שהכול פועל וכי האתר עדיין נמצא במקומות הראשונים. אבל למרות העבודה הממושכת, אתם מקבלים לידכם אתר תדמית מעולה שיכול לשמש ככרטיס ביקור לכל דבר ועניין. אז לאילו דברים כדאי לשים לב כאשר מקדמים אתר אורגני? ובכן, קבלו רשימה של הדברים הבולטים:
- מילות מפתח – מנוע החיפוש של גוגל בנוי על חיפוש מילולי של מילות מפתח. כאשר גולשים מחפשים שירות, הם מחפשים אותו לפי מילות מפתח. לפיכך, חשוב לבצע חקר מילות מפתח על מנת לראות מה הולך יותר ומה פחות. את מילות המפתח חשוב לשלב בתוך התוכן ובאתר באופן כללי.
- תוכן – ביל גייטס אמר בזמנו שהתוכן הוא המלך, ועד היום הוא נותר המלך בכבודו ובעצמו. גוגל מעריכה מאוד אתרים אשר מספקים לגולשים שלהם מאמרים איכותיים שנותנים להם ערך מוסף. לפיכך, כדאי להשקיע במאמרים ופוסטים המעניקים טיפים לגולשים ומלמדים אותם משהו חדש על העסק. חשוב לשלב בחכמה את מילות המפתח, כך שהן ישולבו באופן הכי טבעי ובלתי מאולץ. מומלץ גם להתאים את התוכן לקהל היעד שלכם. תוכן שמדבר יותר אל הלב מושך את הגולשים.
- עיצוב ונראות – עיצוב האתר חשוב מעין כמותו. הגולשים רוצים להיכנס לאתר מסודר ומעוצב, כך שהם תמיד ידעו היכן הם נמצאים וגם יהנו מכל מה שיש לאתר להציע. יש להתאים את הצבעים לאתר, וגם להוסיף תמונות וסרטונים כדי לעניין את הגולשים.
- מהירות האתר – לגולשים בימינו אין סבלנות לחכות עד שהאתר שלכם ייטען. אם אתם מעוניינים לספק להם את חוויית הגלישה הטובה ביותר, כדאי בהחלט לדאוג למהירות האתר, כלומר אתר שייטען לאחר כ-2 שניות בלבד. אמת, בגלל הסרטונים והתמונות האתר נראה כבד יותר, אך היום קיימים תוספים לאתר שיכולים לכווץ את המידע שיש בו, כדי להגביר את מהירות הטעינה.
- רספונסיביות לנייד – חשוב להתאים את האתר למסכים הקטנים של הטאבלטים והסמארטפונים. עסק שלא עושה זאת פשוט מפסיד לקוחות פעם אחר פעם. זיכרו שהיום הניידים של הגולשים נמצאים איתם כל הזמן, והם מחפשים דרכם שירותים שונים. כך שחבל שיפסידו את השירות הטוב שאתם מציעים רק כי לא דאגתם לאתר רספונסיבי שנוח לגלוש בו.
- קידום ברשתות חברתיות – חלק מהקידום האורגני הוא גם קידום ברשתות חברתיות כמו מטא, יוטיוב או אינסטגרם. ברשתות החברתיות נמצאים גולשים רבים שיכולים להפוך גם ללקוחות אם ישווקו להם את המוצר הנכון. הרשתות החברתיות מספקות לכם את החשיפה שאתם צריכים, וכך אתם יכולים ליהנות מלידים איכותיים לאורך כל הדרך.
איזה קידום טוב יותר?
עד עכשיו הכרנו את הקידום האורגני הממומן והאורגני, שני סוגי קידום אתרים בגוגל נפוצים ויעילים שיכולים להביא אתכם רחוק, אם רק תשכילו להשתמש בהם בחכמה. וכאן נשאלת השאלה מה יותר טוב – קידום אורגני או קידום ממומן? ובכן, לשאלה זו אין תשובה אחת. הכול תלוי במטרה שלכם. אם אתם מעוניינים בקידום מהיר של קמפיין או שירות חדש, הקידום הממומן יעזור לכם להעלות את המודעות ולגייס גולשים במהירות. אך אם יש לכם שירותים לטווח הארוך או אם אתם מעוניינים לפתוח חנות מקוונת למוצרים, קידום אורגני הוא שם המשחק. מכל מקום, כדי להשיג את מרבית הלידים מומלץ לשלב בחכמה את שני סוגי הקידום וליהנות מפניות רבות.
האם חייבים לעשות קידום אתרים בגוגל לבד?
ממש לא. קידום אתרים בגוגל הוא מיומנות שרוכשים עם הזמן, והוא עבודה לכל דבר ועניין. אתם בתור בעלי עסקים אתם רוצים וצריכים לקדם את השירותים בעסק שלכם. במקום זאת, יש לכם את קידום האתר על הראש, ולפעמים אתם לא מוצאים את הידיים והרגליים. בדיוק בשביל זה חשוב לקרוא לחברה איכותית לקידום אתרים שתעזור לכם עם הקידום. תוכלו לקבוע פגישה ראשנית עם החברה כדי להציג בפני הצוות שלה את העסק שלכם ולהתייעץ לגבי ביצוע קידום אורגני, קידום ממומן או אפילו את שניהם. חשוב לבחור בחברה שיש לה ניסיון רב ושמציעה מחיר הוגן ואטרקטיבי עבור השירותים שלה. טוב תעשו אם תבקשו מהחברה לשלוח לכם הצעת מחיר מפורטת, כדי שתדעו בדיוק על מה ההוצאות.