מדריך לשיווק דיגיטלי
עם התפתחות המדיה הדיגיטלית והפלטפורמות השונות לשיתוף מידע ברשתות חברתיות ומנועי חיפוש, בעלי עסקים מבינים כי נוכחות משמעותית שלהם בדיגיטל היא כבר בגדר חובה. אולם לא רק נוכחות משמעותית תספיק במציאות של של 2020 אלא נוכחות עם תקציבי פרסום גבוהים, קראייטיב ייחודי ומעל הכל – פעילות נכונה במספר רק של פלטפורמות כדי להגיע למקסימום מקהל היעד.
במדריך הבא נעזור לכם להבין מהן הפלטפורמות המובילות כיום לשיווק דיגיטלי ועל מה כדאי לשים דגש.
שיווק דיגיטלי במנועי חיפוש
קרוב ל-100% מהחיפושים בישראל נעשים באמצעות מנוע החיפוש של גוגל. אלפי רכישות בכל שעה מתבצעות בזכות התוצאות שגולשים מוצאים בעמוד הראשון של גוגל. אלפי עסקים נהנים בכל יום מטראפיק איכותי שעושה עבורם את ההבדל בעסק. אז איך אנחנו יכולים לוודא שהנוכחות שלנו במנועי חיפוש תגדל ותהפוך למשמעותית?
עבדו לפי הכללים של גוגל ואל תנסו להתחכם
גוגל מקדשת את חווית המשתמש, היא לא אוהבת שבעלי אתרים מנסים לעשות מניפולציות על הגולש או על מנוע החיפוש. לכן חשוב לעבוד לפי הכללים של גוגל בצורה מלאה ללא קיצורי דרך וללא התחכמויות. האלגוריתם של גוגל משתנה כל העת ומחפש כל הזמן דרכים לעלות על מניפולציות של מקדמי אתרים ולנטרל אותן. כל עוד לא תשתמשו במניפולציות ותקפידו לעבוד בצורה נכונה עם תוכן איכותי, האתר שלכם ימשיך להתקדם מעלה מעלה במנוע החיפוש.
כתבו תוכן בהתאם לביטויי החיפוש הרלוונטיים
הקפידו לכתוב את התוכן באתר שלכם בדיוק כפי שהגולשים והלקוחות הפוטנציאליים שלכם מחפשים בגוגל. לפעמים אנו נוטים לחשוב שאנו יודעים בדיוק כיצד מתנהגים הלקוחות שלנו, מה מניע אותם ואיך הם מחפשים אותנו בגוגל. אבל זה ממש לא נכון. כדאי מאוד לבצע חיפוש ומחקר של מילות מפתח דרך מערכות שונות במטרה להגיע לביטויים המדויקים שגולשים מחפשים בגוגל. כך נוכל להבטיח שהתוכן שלנו באתר ייסרק ויגיע לעמוד הראשון בגוגל בכל פעם שמישהו יחפש את הביטוי המדויק אליו כיוונו בתוכן שלנו.
התוכן הוא המלך
הקפידו לכתוב תוכן איכותי וכזה שאינו משוכפל. הרבה פעמים אנו רואים בעלי אתרים שמנסים להתחכם ולהעתיק תכנים מאתרים אחרים בתקווה שזה יקצר להם את תהליך העבודה. אך כיום גוגל כבר יודעת להבחין בתכנים משוכפלים ופוסלת מאמרים כאלו בצורה מיידית. חשוב לכתוב תכנים באופן עצמאי, ללא שכפולים והעתקות וכמובן להתכתב עם הטרנדים החמים ביורת בעולם התוכן שלכם כך שהתוכן באתר יהיה מושך ומעניין.
עד כמה נוח ונעים לגלוש באתר שלכם?
אתר האינטרנט שלכם חייב להיות מהנה לגלישה, נוח לתפעול, מותאם למובייל וכמובן – חייב להיטען מהר ולתת חווית גלישה טובה ומהנה. אתר אינטרנט שנותן חווית גלישה טובה הוא אתר שגוגל תעדיף להכניס לעמוד הראשון מאשר אתרים בעלי חווית גלישה שלילית. שימו דגש על כך והשקיעו במיתוג ובנראות של האתר.
שיווק דיגיטלי בפייסבוק ובאינסטגרם
חברת פייסבוק חולשת כיום על שוק הרשתות החברתיות כאשר היא הבעלים של 3 מהרשתות המובילות בעולם, פייסבוק, אינסטגרם וכמובן ווטסאפ. פרסום בפייסבוק ונוכחות משמעותית ברשתות חברתיות מהוות יתרון משמעותי לכל עסק שרוצה לצמוח ולהתפתח בעולם הדיגיטל. אז מה כדאי לעשות ואיך כדאי לעסקים להתנהל בעולם הרשתות החברתיות?
עבדו עם וידאו
אמנם זה הרבה יותר יקר לצילום והפקה אבל עדיין, וידאו הוא אחד מהתכנים המעניינים והטובים ביותר שניתן כיום לצרוך באמצעים דיגיטליים. גם פייסבוק עצמה מעדיפה את התוכן הזה באופן ברור לעומת תמונות וטקסטים ומדרגת גבוה יותר תכנים שהם בצורה של וידאו. לכן, כדאי מאוד לעבוד עם וידאו, אפשר גם לצלם בטלפון וגם לקחת צילום מקצועי, זה לא באמת משנה. מה שחשוב הוא להכניס את הוידאו כחלק מהאסטרטגיה שלכם בשיווק הדיגיטלי של העסק.
מתי וכמה מפרסמים
אחת השאלות הנפוצות של בעלי עסקים בהקשר לפייסבוק ואינסטגרם היא מתי לפרסם את הפוסטים וכמה פוסטים כדאי בכלל להעלות בכל שבוע.
אז התשובה לכך היא כמובן – תלוי בסוג העסק שלכם ובמטרות העסקיות שלכם. בגדול אם נרצה רק לתת כיוון בנושא הזה אז ההמלצה היא לפרסם לפחות 2 פוסטים בכל שבוע בעמוד העסקי שלכם ולעשות זאת בשעות שבהן מירב האוהדים שלכם מחוברים לחשבון הפייסבוק שלהם. כך נדאג שמקסימום אוהדים ייחשפו לתכנים שלנו ויוכלו לייצר איתנו אינטרקציה כלשהיא.
עיבדו עם עמוד עסקי
הרבה עלי עסקים מנסים "לעבוד" על המערכת ולהתנהל עם פרופיל אישי המייצג את העסק שלהם. ברוב המקרים סוגרת פייסבוק חשבונות כאלו וגורמת עוגמת נפש גדולה לעסקים שטיפחו וניהלו את החשבון במשך שנים ובבוקר אחד כל ההשקעה יורדת לטימיון. לכן, חשוב לעבוד אך ורק עם עמוד עסקי רשמי ומאושר על ידי פייסבוק וכך תוכלו להגן על עצמכם מעוגמת נפש עתידית.
השקיעו במיתוג
לחלקכם זו אולי תישמע קלישאה אבל דווקא היום עם כמות לא נגמרת של מסרים פרסומיים, פיתויים, פרסומות ומותגים שמנסים למכירו משהו למישהו – המיתוג והבידול שלכם הם אלו שיעשו בסופו של דבר את ההבדל. הקפידו לעבוד עם שפה עיצובית קבועה ומכובדת. השפה העיצובית שלכם צריכה לכלול לוגו, פונט, צבעוניות קבועה ובגדול – קו פרסומי קבוע שלקוחות ממש יוכלו "לזהות מרחוק".
אז ככה לסיום
סקרנו כאן הרבה מאוד טיפים ודרכים להפוך את הנוכחות שלכם בדיגיטל למשמעותית ומניבה יותר. הקפידו לעבוד לפי הכללים, השקיעו כסף בפרסום ממומן ונסו לעבוד עם אנשי מקצוע מובילים בתחום. כל אלו ישדרגו את המערכת השיווקית של העסק שלכם ויאפשרו לכם להגיע ליותר אנשים ולייצר יותר הכנסות. בהצלחה!