קידום בגוגל של חנות וירטואלית – טיפים לקידום איכותי
קידום בגוגל של חנות וירטואלית נחשב לקידום קשה יותר ושונה לגמרי מקידום אתר תדמית למשל, אך באמצעות יישום הטיפים שנפרט להלן, ניתן להגיע גם בקידום זה לתוצאות מרשימות וממירות. מכיוון שנושא זה, כאמור, מעט מורכב יותר מקידום של אתר פשוט, ריכזנו עבורכם מידע חיוני שיעזור לכם להבין קצת יותר את המשמעויות בתהליך.
אז איך מקדמים חנות וירטואלית בגוגל?
חנות וירטואלית או חנות אינטרנטית מהווה פלטפורמה למכירת מוצרים, בעוד שאתר תדמית נועד לקידום עסק או שירות שניתן על-ידי העסק, ולכן הקידום של השניים שונה במהותו.
קידום בגוגל חשוב ביותר לקיומה של חנות וירטואלית וכדי ליצור תוצאות טובות ויציבות, הבסיס הוא הקפדה על אתר רספונסיבי, אליו ניתן להיכנס, לדפדף ולרכוש גם ממובייל. עובדה ידועה היא שרוב משתמשי האינטרנט חדלו מלהשתמש במחשבים נייחים וכי רוב הכניסות לאתרים בכלל ולחנויות הוירטואליות בפרט, נעשות מהמכשיר הסלולרי שיש לכולנו, אשר זמין לנו 24/7. לכן גרסת המובייל של החנות האינטרנטית שלכם, קריטית באופן דרמטי לקידום החנות שלכם.
הטיפ השני שעתיד להועיל לחנות שלכם באופן מיידי הוא הקפדה על מהירות האתר. בכדי להקפיד שטיפ זה מבוצע, עליכם לבחור מערכת ניהול תוכן פתוחה / פתוחה למחצה, בה יהיה ניתן לשנות את הקוד ולבצע בה שינויים הכרחיים בעת ביצוע אופטימיזציה.
לנושא של מאמרים וכתיבת תוכן בעמודי החנות שלכם ישנו חלק בלתי נפרד לצורך ביצוע קידום בגוגל. לרוב, בקידום חנות וירטואלית, נעדיף לקדם חלק מסוים בחנות, הרלוונטי לקהל מסוים ממנו יעברו הקונים הפוטנציאליים ליתר חלקי החנות. אך בכדי להוביל את הגולש תחילה אל החנות שלכם, עליכם להרבות להשתמש במילות מפתח נכונות, אותן קהל היעד הספציפי שלכם נוטה לחפש. לצורך העניין, אם יש לכם חנות למכשירי חשמל, במידה ותכניסו מלל בעל 40-50 מילים על "מכונת כביסה", המלל שהוספתם יגרום להבדל משמעותי מבחינת קידום בגוגל לעומת חנות בה המלל דל.
על חנות וירטואלית להכיל את כל המידע הרלוונטי
חנות וירטואלית היא חנות לכל דבר ועניין, מלבד המוכר. בהתאם לכך, על כל המוצרים בחנות להכיל את כל המידע הנדרש על-מנת להקל על הקונה הפוטנציאלי ולספק לו את חוויית הקנייה הטובה ביותר. למשל, כתיבת כותרות שמכילות מידע הכרחי, ולא רק מידע יבש של "מה מופיע בתמונה"; תמונות (!) – תמונות ברורות וממחישות של המוצר אותו אתם מוכרים, ישנה עדיפות חד-משמעית למספר תמונות על פני תמונה אחת; זמינות במלאי – נועד להקל עליכם בניסיונות הקונה לרכוש מוצר שאינו רלוונטי כרגע; מחיר – אשר ייכתב באופן בולט וברור. במידה וישנה הנחה על המוצר – רצוי ומומלץ לציין זאת, אך בצורה ברורה; וידאו – לסרטון וידאו הממחיש את המוצרים השפעה קריטית על מכירתם ועל המחשתם ללקוח – מומלץ מאוד לצרף סרטוני וידאו; סקירות ומאמרים רלוונטיים – דרכם ניתן להעלות מאמרים ובכך לשפר את דירוגכם וקידום החנות שלכם בגוגל. לא פחות חשוב מכל הנאמר עד כה ואף יותר מכך, שמירה על שירות לקוחות אמין ותקין יגביר את המשוב החיובי של הקונים שלכם וירים את החנות שלכם לגבהים חדשים ומדהימים! הקפידו על כך.