האם עדיין שווה להירשם לאינדקסים?
בישראל נוטים לקבור כל הזמן צדדים שונים של תחום קידום האתרים. כל פעם צץ מישהו אחר שאומר משהו אחר לגמרי ואי אפשר לדעת מהי האמת המוחלטת. יום אחד אומר מישהו שהתוכן הוא המלך ולמחרת בא מישהו ואומר שקישורים הם אלו שעושים את ההבדל. אבל הישראלים שוכחים שהשוק בישראל הוא לא כמו השוק בחו"ל ושגוגל ישראל הרבה פחות מתוחכם ממה שאנחנו מצפים ממנו – אך לא רק העניין הזה, אלא שהקהל הישראלי והאתרים הישראלים היום לא דומים מה שקורה בחו"ל. אנחנו נסביר.
היתרון של אתרי אינדקסים בשוק הישראלי
בישראל השוק מאוד קטן ולכן כשיש אתר נישתי מסוים שהוא מצליח בתחומו, הוא בדרך כלל תופס נתח משמעותי מהגולשים שמגיעים לגוגל כדי לחפש משהו בתחום הנ"ל. כך יוצא שאתרי אינדקסים זוכים לביקוש רב מבחינת הגולשים שמגיעים אליהם, גם אם הערך של הקישור עצמו לא חזק כפי שמצופה מקישור דומה מאתר תוכן. לאתרי אינדקס יש מס' יתרונות שהם מעניקים למי שמפרסם בהם.
- אתרי אינדקסים מוסיפים לגיוון של הקישורים הנכנסים, גם אם הקישור שמתקבל מהם הוא קישור Nofollow יש להם ערך מכיוון שגוגל רוצה לראות שלא כל הקישורים הם למעשה אותו סוג של פרסום ושקישורים כאלו יכולים להצטייר כטבעיים ואמיתיים. בנוסף, אתרים כאלו מאפשרים פרסום של שם המותג וגוגל רואה זאת כיתרון.
- אתרי אינדקסים יכולים להביא לקוחות וגולשים לאתר. כשאתרי אינדקסים ממוקמים גבוה בגוגל בביטוים מקומיים הם יכולים להיות יעילים לא פחות מאשר אם דף שלכם היה ממוקם באותו מקום בגוגל. הקהל הישראלי נוטה להשתמש באינדקסי אתרים קבועים שבדרך כלל מכילים את כל התוכן שהם צריכים על העסק במסך אחד, כולל ביקורות ודירוגים שהופכים את הבחירה בעסק לקלה ופשוטה יותר.
שיטה פשוטה שהיא רק ההתחלה
לכן, מקדם אתרים או בעל עסק שירצה למנף את האתר שאותו הוא מקדם, יכול לפרסם את העסק שלו, במרבית הפעמים בחינם לגמרי, באינדקסי אתרים ובכך להגדיל את החשיפה לעסק שלו. ניתן לפרסם באתרי אינדקסים מפורסמים וגדולים שבדרך כלל מכילים נושאים רבים או באינדקסים נישתיים שפונים לתחום בו העסק שלכם עוסק. בשני המקרים יש תועלת ולכל אחד היתרונות היחודיים לו.
עם זאת, חשוב שיהיה ברור שאינדקסי אתרים הם רק נקודה אחת מתוך עבודת קידום שלמה. אינדקסי אתרים לא יעשו את ההבדל המשמעותי בקידום, אלא רק כתוספת קטנה לעבודת הקידום ולכן אי אפשר להסתמך רק על פרסום באינדקסים כעל אסטרטגיית שיווק וקידום של העסק. קישורים חיצוניים אחרים, תוכן טוב, רשתות חברתיות ועוד שלל אמצעי קידום אחרים צריכים להילקח בחשבון ומומלץ כמובן לשלב בין כולם כדי להעניק לאתר שלכם את עבודת הקידום הטובה ביותר.