מחקר מילות מפתח מעמיק
היום נסכם ונראה את השיטה שלנו לביצוע מחקר מילות מפתח בצורה מעמיקה ביותר.
ישנם כמה שלבים בניתוח והבנת מילות המפתח, וכמובן מציאת מילות מפתח חדשות.
נבצע מחקר באמצעות מס' כלים, ביצוע מחקר מילות מפתח באמצעות כלי אחד כמו "כלי מתכנן מילות המפתח של גוגל"
אינה נכונה, כשאנחנו מבצעים מחקר מילות מפתח אנחנו מבצעים את המחקר ב- 2 כלים נוספות מלבד זה של גוגל.
ובכך המחקר נוצר בצורה אפקטיבית ויעילה יותר.
אז למה צריך לבצע מחקר מילות מפתח ומתי?
מחקר מילות המפתח נועד בשביל לסייע לנו להגיע למילים רלוונטיות עבור האתר שלנו ולמצוא מילים חדשות.
ביצוע המחקר נועד לסייע לאתר שלנו להתקדם בגוגל בצורה טובה יותר.
עוד לפני תהליך הקידום מומלץ לבצע מחקר ראשוני למילות המפתח הראשיות שיהיו לאתר ויאפשרו לו להתקדם בצורה הראשונית.
בואו נתחיל.
ראשית נכנס לכלי הראשון שלנו מבית גוגל – "Keyword Planner"
בשלב הראשוני נכנס לאפשרות הראשונה "חיפוש מילות מפתח חדשות באמצעות ביטוי, אתר או קטגוריה"
לקבלת מידע נוסף על כלי מתכנן מילות המפתח לחצו כאן
ישנם 3 פרמטרים לפנינו, בשלב הראשון נשתמש באופציה הראשונה ונזין את מילת המפתח שנרצה לבדוק עבור האתר שלנו,
בכדאי לקבל מילים דומות הקרובות למילה שנזין.
לצורך הדוגמה נשתמש במילה "קידום אתרים" ונלחץ על הכפתור "קבל רעיונות"
כעת נבחר בלשונית "רעיונות למילות מפתח" בשביל לקבל רעיונות הקרובים למילת המפתח שהקלדנו.
כעת, השלב הזה קריטי, יש לבחור מילים אשר יביאו לנו תנועה לאתר, אבל מילים הגיוניות אשר נוכל לממש את הקידום עבורם.
הערה: הקפדה על מילים בעלי נפח תנועה של 100-500 חיפושים בעלי תחרות בינונית עד גבוהה.
מילים בעלי נפח תנועה של 2,000 ומעלה, כנראה לא נוכל להגיע איתם לעמוד הראשון.
אני בחרתי את המילים הבאות:
- קידום אתרים אורגני
- קידום אתר
- חברת קידום אתרים
- מקדם אתרים
האופציה השניה שיש לנו היא לבחור למצוא מילות מפתח שקשורות לדף מסוים.
זאת אומרת ע"פ ההמלצות של גוגל על אותו דף נחיתה.
נחזור אחורה לסעיף הראשון ונבחר את האופציה השניה "דף נחיתה שלך"
כפי שאתם רואים אנחנו בחרתי בדף הנחיתה של האתר שלנו "קידום אתרים בזול".
כעת נלחץ על הכפתור "קבל רעיונות", ונלך שוב ללשונית "רעיונות למילות מפתח"
הפעם, מה שקורה כאן זה שאנחנו נראה את המילים אשר גוגל ממליץ עליהם ע"פ דף הנחיתה שהזנו.
הערה: ייתכן שחלק מהמילים לא יהיו כל כך רלוונטיות.
עד כאן סיכמנו את מחקר המילים עבור הכלי של גוגל.
נעבור הפעם לכלי אחר, אך מבוסס גוגל. הכלי נקרא "SemRush" כלי מעולה לניתוח ומחקר מילות מפתח.
נקליד בשורת הכתובת במערכת את URL ונלחץ על הכפתור "Search"
לא לשכוח לסמן אחר הלחיצה על הכפתור על מנוע החיפוש הישראלי "CO.IL"
הערה: במידה ואין לכם מנוי עבור המערכת, ייתכן שלא תוכלו לצפות בכל מילות המפתח.
במקרה שלנו, לנו יש מנוי חודשי עבור המערכת.
כעת נרד טיפה למטה וב- "TOP ANCHORS" או באחד הפרמטרים שמדגישים "KEYWORDS" נבחר ב- "View full report".
כעת אנחנו רואים כמה מילות מפתח אשר המערכת ממליצה לנו עבור האתר הספציפי שבחרתנו.
אין מה להבהל, במקרה הזה האתר די חדש ולא מעל שנה ומעלה. בגלל זה המערכת לא מציגה הרבה המלצות עבור האתר.
כל אתר ישנה כמות מסוימים והיא משתנה בין אתר לאתר.
הערה מאוד חשובה הקשורה לכלי SemRush
כשאנחנו עושים מחקר מעמיק עבור מילות המפתח לאתר שלנו,
מומלץ להשתמש בכלי זה לשם בדיקת מתחרים עבור מילות המפתח.
הערה: מחקר מילות מפתח ללא בדיקת מתחרים, אינה אפקטיבית.
נמשיך לכלי האחרון שלנו והוא נקרא "Keyword Tool"
נקליד בשורת החיפוש של האתר את מילת המפתח שאנחנו רוצים לקבל עליה רעיונות.
יש לשים לב שהמנוע חיפוש CO.IL בבחירה והשפה מוגדרת על עברית, ונלחץ על כפתור החיפוש.
כעת, כמו בכלי של גוגל, הכלי הזה מאוד דומה והוא יציג עבור המילה שבחרנו רעיונות עבור האתר ע"פ המילה שהקלדנו.
כפי שאנחנו רואים בתמונה הוא מציג לנו הרבה מילים רלוונטיות ודומות עבור המילה שהקלדנו.
ברגע רכישת המנוי המערכת תאפשר לנו לראות את כמות החיפוש ומחיר לקליק.
עוד כלי נחמד שחוסך לנו המון זמן, ומבצע עבורנו את העבודה השחורה.
הכלי נקרא "Ubersuggest" לפעמים הכלי המדהים הזה חוסך עבורי המון עבודה.
לסיכום:
מחקר מילות מפתח יכול לחסוך לנו המון זמן ומחשבה ארוכה על מילות מפתח.
עם נעשה זאת בצורה אפקטיבית ויעילה עם 2-3 כלים נקבל תוצאות מדהימות.
יזם ומומחה לקידום אתרים, חי ונושם את האינטרנט וחובב טכנולוגיה.
" K-meta " לפעמים הכלי המדהים הזה חוסך עבורי המון עבודה.