ערוצי שיווק דיגיטליים איפה כדאי לפרסם?
בעבר שיווק באינטרנט תמיד היה חלום של כל בעל עסק קטן, להביא יותר חשיפה ולקוחות חדשים לעסק.
היום הכל הפך להיות ממוחשב וקל יותר עבור בעלי העסקים.
עם טכנולוגיה החדשה כל בעל עסק קטן יכול להביא לקוחות חדשים לעסק שלו באמצעות ערוצי שיווק דיגיטליים.
התאמת הערוץ השיווקי עבור העסק שלנו
כיום יש עשרות ואולי מאות ערוצי שיווק דיגיטליים, אבל הבעיה היא שמרוב הקמות הגדולה והחשיפה שאנחנו נחשפים עבורה
יוצרת לנו קצת בלבול, האמת היא שאין לנו מושג איזה ערוץ שיווק דיגיטלי יניב פירות לעסק שלנו ואיזה לא.
או בניסוח אחר: "איזה ערוץ שיווק יניב לנו פירות? ואיזה ערוץ שיווק יבזבז לנו רק כסף ולא יניב פירות"
השיטה היא להתאים את ערוצי השיווק הדיגיטליים לייחודיות העסק, הרי כל עסק או תחום אחר בפני עצמו,
ולא לכל עסק ערוץ שיווקי מתאים. צריך להתאים את הערוצים השיווקים עבור העסק הספציפי.
לדוגמא: עם יש לנו חנות באזור תל אביב שהיא בתחום המחשבים והאלקטרוניקה, הערוץ השיווקי הייחודי שיתאים עבורה, הוא גוגל ממומן, שבו אפשר להתאים את העסק ואת קהלי היעד לאזור שאנחנו רוצים, שלמעשה גם מביא לנו תנועה לאתר, ותוצאות במינימום זמן.
קהלי יעד – הסוד להצלחה דיגיטלית
קהלי היעד הם הפרמטר בין החשובים כאשר אנחנו מתחילים לעסוק בשיווק העסק שלנו במדיה הדיגיטלית.
קהלי היעד הם מין מפת לקוחות רלוונטים שמתאימים אך ורק לעסק שלנו,
ובכך נוכל לחסוך המון כסף מיותר, ונכוון את הפרסום שלנו ללקוחות אשר מתעניינים בו.
תוכן, תוכן, ועוד פעם תוכן!
עם ערוץ השיווק שלנו מבוסס על פי מודעות, רצוי להזין תוכן שיווקי ומושך עין,
תוכן תמציתי עבור המודעה שלנו אשר ימשוך את ליבם של הקונים.
עיצוב ומראה ייחודי (מיתוג מחדש)
בכל ערוצי שיווק דיגיטליים (טוב, כמעט) יש את הפרמטר שאחראי על מראה ועיצוב, מומלץ ליצור עיצוב באמצעות גרפיקאי,
אשר יהפוך לייחודי עבור הפרסומים של העסק שלנו, או כפי שנהוג לכנות "מיתוג מחדש"
אופציה זאת יכולה להניב הרבה לקוחות חדשים וגם חוזרים לעסק שלנו.
אז איזה ערוצי שיווק מקובלים? מהם ערוצי השיווק הדיגיטליים הפופולרים?
ובכן, בעידן החדש של הטכנולוגיה יותר ויותר ערוצי שיווק נוצרים מחדש,
ערוצי השיווק הם הכלי שלנו בכדאי לדחוף את העסק שלנו קדימה,
ובשביל לעשות זאת אנחנו חייבים לדעת ולהכיר את העסק שלנו מקרוב.
ובכן, נקדים ונאמר מהם ערוצי השיווק הפופולרים שהאנשים ועסקים משווקים בהם מידי חודש:
- גוגל – גוגל מציעה פרסום באתרים (רשת המדיה) ופרסום בחיפוש (רשת החיפוש) באמצעות מודעות ע"פ תשלומים פר קליק.
גוגל נחשב כמנוע החיפוש הפופולרי והנחשק ביותר בעולם, שיכול להביא לעסק שלך לקוחות חדשים במינימום זמן.
עוד ערוץ שיווק חזק הוא קידום אתרים בגוגל, קידום ארוך יותר שמצריך מאיתנו ידע,
ויכול מאוד להיות שנצטרך מקדם אתרים בשביל לשווק בכלי הזה. - פייסבוק – פייסבוק הוא אתר חברתי, (דמוי יומן) שכל אחד יכול לפרסם ללא עלות כל מה שעולה על רוחו, ויש במערכת הזאת המון אפשרויות לפרסום, וקהלי יעד מדהימים אשר רק מחכים לנו. יש לנו אופציה לפרסם את האתר שלנו באחד מכלי הפרסום, או לפרסם את הדף העסקי שלנו, ובכך ליצור תנועה ומבקרים חדשים לאתר, ואפילו לקוחות חדשים ולידים מידי יום.
- ערוצי מכירה – ערוץ זה נחשב פופולרי מאוד לעסקים אשר בידיהם מוצר דיגיטלי, אפשר למכור מוצרים דיגיטליים באמצעות דפי נחיתה ואז לבצע להם קידום בגוגל, אבל יש גם פלטפורמות אשר מיועדות לכך.
2 הפלטפורמות הטובות בעולם הם: "Ebay" – "Amazon" שבהם ניתן לפרסום מוצרים פיזיים ואפילו דיגיטליים.
בשורה התחתונה
בשורה התחתונה ולסיכום כולל, ערוצי שיווק דיגיטליים לא חסר אבל המומחיות פה הוא להתאים את ערוצי השיווק שמתאימים במיוחד לעסק שלנו, ולהתאים אותם ע"פ הדרישות שמתאימות עבורנו ועבור העסק שלנו, ובכך להוציא את המקסימום מערוצי השיווק ולהביא לקוחות חדשים, לידים, ותנועה לאתר האינטרנט שלנו.
יזם ומומחה לקידום אתרים, חי ונושם את האינטרנט וחובב טכנולוגיה.