קידום אורגני – למה הוא עדיין חשוב לנו?
אחת השאלות הגדולות ביותר בתחום של פרסום וקידום אתרים באינטרנט, שלא נגיד אחד הוויכוחים הכי גדולים בתחום, היא האם קידום אתרים בצורה אורגנית עדיין משתלמת, עדיין חשובה או שמא מספיק לקדם את האתר באמצעות קידום ממומן ובאמצעות פרסום ברשתות חברתיות.
על מנת להבין את מהות הוויכוח, מהות הדיון ובשביל שנוכל להציג את הטיעונים לגבי קידום באופן אורגני, הרי שצריך להסביר בקצרה את ההבדלים בין השניים, למרות שסביר להניח שמרבית הקוראים כבר מודעים אליהם.
קידום אתרים אורגני הוא קידום שמיועד להביא לידי כך שהאתר יופיע במקומות גבוהים במנוע החיפוש של גוגל בביטויים שמתאימים לו. הקידום נעשה באמצעות כלים שונים, והמטרה היא לקדם אותו דרך פעולות באתר ודרך פעולות שקשורות כך או אחרת לאתר. לעומת זאת, קידום ממומן, מתבצע באמצעות תשלום לגוגל, על מנת לפרסם אותו במנוע החיפוש וברשת הפרסום של גוגל ברחבי האינטרנט דרך ביטויים שקשורים אליו. במילים אחרות, מדובר על פרסום בתשלום.
ההבדל בין קידום אתרים אורגני לקידום ממומן, הוא בכך שהראשון מתבצע ללא תשלום ודורש הרבה יותר עבודה וסבלנות, הוא יותר תהליכי ואיננו מוגדר בזמן. זאת בעוד שקידום אתרים ממומן, כפי שניתן להבין, מתבצע בתשלום, על פי הגדרות ברורות שקובעת חברת גוגל והוא מוגדר בזמן שאנחנו קובעים על פי מאפייני הפרסום שאנחנו מחפשים.
לפני שנגיע לשאלה האם זה רלוונטי לקדם את האתר דרך קידום אורגני ומה יותר נכון, חשוב להדגיש, גם הגולש שאיננו מבין את ההבדל בין השניים, יכול להיות ער להבדלים. שכן קידום אתרים אורגני משנה במובנים רבים את האופן בו האתר בנוי, מעוצב, וכן את התכנים שמופיעים בו. כמו כן, כשגולש נכנס למודעה בגוגל, לא תמיד הוא מגיע לאתר עצמו, לעיתים הוא מגיע לעמודי נחיתה.
האם קידום אתרים אורגני הוא עדיין דבר רלוונטי
כפי שאנחנו יכולים להניח, כל התחום של פרסום בגוגל השתנה עם השנים, וזה כמובן מעלה שאלות מה רלוונטי היום ומה לא. עם זאת, קידום אתרים באופן אורגני, גם אם השתנו בו פרטים מסוימים, עדיין נשאר רלוונטי, עדיין נשאר בסיס הפרסום העיקרי של מרבית האתרים.
זה נובע, מהעובדה, שהגולשים מחפשים אתרים דרך מנגנון החיפוש של גוגל, ועל כן, זה הכלי העיקרי של בעלי האתרים לזכות לחשיפה. מעבר לכך, שקידום אתרים אורגני, כפי שאנחנו יכולים להבין, משנה את מבנה האתר ואת האופי שלו. לכן יש לו משמעות רבה יותר מקידום אתרים ממומן.
בסיכומו של דבר, קידום אורגני הוא עדיין רלוונטי, הוא עדיין הכלי העיקרי דרכו אפשר ליהנות מחשיפה רחבה, יעילה ונוחה, הוא הדרך הטובה ביותר לשפר את איכות האתר ולמשוך אליו גולשים בצורה עקבית לאורך זמן, על מנת שיקבלו ממנו מידע ויבצעו בו פעולות שונות.