לאחר שנים של צפייה, ולאחר בדיקות ופיתוחים גוגל הוציאה רשמית את עדכון פינגווין 4.0 שצפוי לשנות את רקע תוצאות החיפוש.
ניתן לראות אודות העדכון ומקור הכתבה כאן
במאמר זה נסקר בקצרה את עדכון הפינגווין המדובר שחל עלינו החל מ- 23 לספטמבר.
מלבד עדכון הפינגווין שחל על כלל השפות בעולם ישנם עוד נקודות מסוימות שארצה לדבר עליהם.
עדכון בזמן אמת
עדכון זה הוא כעת חלק מליבת האלגוריתם, וכעת הנתונים מתרעננים בזמן אמת.
השינויים יהיו מהירים יותר מהצפוי. מלבד זאת עדכון פינגווין זה יותר מפורט מאשר עדכון הפינגווין האחרון.
כלומר, במידה וביצעתם טכניקות ובדיקות אסורות או שאתרכם נענש, תוכלו לחזור מהעונש בעדכון זה.
כמו כן במידה והספימו את אתרכם בקישורי זבל או שנענשתם מגוגל מסיבות אחרות
תוכל להתאושש מהמכה מהר מאוד לאומת עדכוני הפינגווין הקודמים.
החיסרון בעדכון זמן אמת
החיסרון המשמעותי הוא שזה יכול להגיע אליכם גם בהפוכה, כלומר כמו שתוכלו לצאת מהעונש מהר מאוד
כך גם עדכון הפינגווין יוכל לתפוס אתכם מהר מאוד.
אתרי זבל – אני מקווה…
זה עדיין לא מורגש, אבל לפי שמועות של מקדמי אתרים בעולם
עדכון זה יוכל לעלות בצורה מהירה ואפקטיבית יותר על אתרי הזבל השונים.
כמו כן, אתרי זבל לא יזבלו עוד את המערכת בשל סיגנלים חדשים שגוגל הוסיפה לעדכון.
באמצעות סיגנלים אלה, גוגל תוכל לעלות בקלות רבה יותר על שיטות הספאם ואתרי הזבל.
תקוות לתוצאות נקיות ללא אתרי זבל
מטרתה הסופית של גוגל אולי תתגשם בעדכון זה, כלומר מטרתה הסופית הוא להפוך את התוצאות לנקיות
ולזהות פרופיל קישורים לא טבעי. כלומר לתפוס אתרי זבל וללכוד את שיטות העבודה שלהם.
כמו כן חשוב לזכור דבר אחד, גוגל לא מוציאה עדכוני אלגוריתם ככה סתם כי בא לה,
היא מוציאה עדכוני אלגוריתם בשביל להפוך את תוצאות החיפוש לאיכותיות יותר, וכן לשפר ולחזק את המדדים הקיימים.
תכלס, מה ניתן לעשות בשביל לצאת מהעונש?
זה הזמן הנכון לצאת מהעונש וכמה שיותר מהר, אז איך נוכל לצאת מהעונש ולנצל את עדכון זה לטובתנו.
תוכן – סרקו וודאו היטב שאין לכם באתר תכנים רדודים או מועתקים. (לא קשור ממש, אבל עדיין מומלץ לוודא פרמטר זה)
פרופיל קישורים – בדקו היטב שאין באתרכם פרופיל קישורים לא טבעי, במידה ויש לאתר קישורי זבל, זה הזמן לנקות אותם.
או לדווח עליהם בקונסולה של גוגל לבעלי אתרים. (במידה ואין לכם כל ברירה)
יחס בין הקישורים – וודאו שיש יחס אמין וטבעי בין קישורים ה- No Follow לבין קישורי ה- Do Follow.
מקורות מגוונים – בדקו שישנם מקורות מגוונים שמקשרים לאתרכם.
במידה וזה אינו המצב, מומלץ לבצע קישורים ממקורות מגוונים ושונים ובצורה יסודית יותר.
אנקור טקסט – הימנעו מהשתמשות יתרה במילות מפתח מדויקת, וגוונו בין האנקור טקסט.
כלומר שימוש בשם המותג, בכתובת המותג, במילות מפתח טבעיות, וכו'.
לסיכום:
אני לא יודע מה אתכם אבל אני בהחלט שמח מקבלת העדכון החדש של גוגל כי תקוותי היא לראות תוצאות נקיות בגוגל.
מקווה לראות ששימוש במניפולציות על גוגל יפחת ויעשה רק רע לאתרים שיבצעו זאת.
בכל מקרה, עדכון 4.0 משכולל בהרבה מאשר העדכונים האחרונים, וניתן לצאת מעונש מהר מאוד. שזה יתרון בולט.
עשו את העבודה כהרגלכם אל תחפשו קיצורי דרך, תעלו תכנים בעלי משמעות וערך מוסף לגולשים.
בצעו פרופיל קישורים טבעי ונקי מזבל. וכמו כן קישורים איכותיים רלוונטיים בתחומכם שמקשרים לאתרכם.