שלוש תשובות לשאלה – למה צריך קידום אתרים?
בעלי עסקים וחברות כיום כבר מבינים שכל אחד צריך לעשות קידום אתרים, אבל רבים מהם לא מבינים בדיוק מה זה נותן להם. זאת בין היתר בגלל הקושי להוכיח, למשל, את החזר ההשקעה על המאמץ בזמן קצר ובאופן אבסולוטי. בשורות הבאות נסקור שלוש תשובות אפשריות לשאלה שבכותרת.
- להגדיל את נראות המותג
המשימה הראשונה הניצבת בפני מומחי קידום האתרים היא להגדיל את הנראות המקוונת של המותג. רוב הלקוחות מניחים שמיקום גבוה בתוצאות החיפוש של גוגל הוא מעין אישור או "תעודת כשרות" של העסק, ועל אף שזה לא תמיד נכון, עדיין מחפשים רבים יראו בתוצאות הגבוהות מעין המלצה על המותג שהן מטעמו.
לכן Seolinks ממליצים ליצור תכנית פעולה שתגביר את החשיפה האורגנית למילות חיפוש "מותגיות", כלומר המילים והביטויים הכוללים את שם המותג או וריאציה כלשהי שלו. אמנם מדובר בהתמקדות בקהל יעד שכבר שמע על המותג שלכם (ולכן ידע מה להקליד בשורת החיפוש) – אולם עדיין מדובר בפלח שוק חשוב.
ומה לגבי מי שלא שמע עליכם מעולם? זה הזמן להשקיע מאמצים גם במילות חיפוש שאינן "מותגיות", כלומר כלליות יותר, שרלוונטיות לענף שבו האתר עוסק מחד ולקהל היעד הספציפי שלו מאידך; בעזרת פעולות נכונות של מחקר מילות מפתח ויישום פעולות מגוונות של קידום אתרים, עם או בלי שימוש בכלים מגוונים הזמינים ברשת, חלקם בחינם וחלקם בתשלום – תוכלו להגביר את הנראות המקוונת של האתר בתוצאות החיפוש האורגניות.
- להגביר את התנועה הנכנסת לאתר
לא מספיק לבנות אתר ולחכות שהגולשים יגיעו מעצמם. פעולות קידום אתרים יכולות לספק לכם תנועה מדויקת ורלוונטית של גולשים איכותיים, שלולא אותן פעולות לא היו שומעים על האתר בשום דרך אחרת. מטרתו של איש קידום האתרים היא להכיר היטב הן את המוצרים, השירותים והמטרות העסקיות והן את הצרכים של קהל היעד שאתם מנסים להגיע אליו – ולשלב ביניהם.
- לספק החזר השקעה
חברות שמשקיעות בשיווק נוטות לדרוש החזר השקעה. אם אין באפשרותן לוודא שהם מקבלים תמורה בעבור ההשקעה שלהן, הן פשוט יפסיקו להשקיע. הבעיה היא שבדרך כלל לא ניתן פשוט לחשב את החזר ההשקעה באופן שקול עבור כל עסק, משום שהוא תלוי במטרות העסקיות השונות ובסדרת הפעולות שהתבצעו על מנת להשיג אותן.
מה שכן אפשר לעשות על מנת להציג נתונים מספריים בפני מקבלי ההחלטות הוא לעסוק בדברים המשותפים כמעט לכל עסק או חברה, והם מכירות ולידים (ניתן להיעזר לשם כך בגוגל אנליטיקס). זאת מתוך ההבנה שקידום אתרים לא נועד רק להגברת התנועה לאתר, אלא בפרט להגברת התנועה של גולשים שמבצעים פעולות באתר.
סיכום
קידום אתרים טומן בחובו מספר יתרונות עבור בעלי עסקים וארגונים. החל מיצירת באזז סביב המותג והגדלת הנראות המקוונת, המשך בהגברת התנועה הנכנסת לאתר ועידוד גולשים לבצע המרות – מדובר באחת משיטות השיווק היעילות ביותר מבחינת יחסי עלות תועלת.