תהליך בניית האתר
ראשית, ההמלצה היא ללכת על מערכת קוד פתוח פתוחה דוגמת וורדפרס כדי שלא תהיו תלויים בגוף כזה או אחר ולא תיהיו מוגבלים מבחינת העיצוב, הפיתוח והפונקציונאליות של האתר. וכן כדי שתוכלו לבחור או להחליף בקלות חברת אחסון אתרים במידה ותהיה בעיה עם החברה הקיימת.
- אז איך מתחילים? רוכשים חבילת אחסון לאתר אחד בודד בעלות של עשרות שקךים בודדים לחודש בחברת אחסון אתרים. ההמלצה שלנו היא על חברת Jetserver בגלל שהם לא מחייבים לאחסן את האתר שלכם לתקופת מינימום כלשהי וניתן לעזוב אותם בכל רגע ששתחברו, בגלל השרות המעולה, הן בפן האנושי השרותי, הן בפן הטכני והטכנולוגי והם בפן האבטחה של האתר שלכם. החברה משקיעה רבות בהגנת השרתים שלה בפני פריצות של האקרים וגם מגבה את האתר שלכם ברמה יומית, שבועית וחודשית כך שאם תעשו טעות כלשהי ותמחקו בטעות חלק מהתוכן או תהרסו את עיצוב האתר, החברה תשחזר לכם את האתר תוך דקות ספורות וזה כאמור יתרון משמעותי. בJetserver ניתן גם לרכוש את הדומיין עבור האתר שלכם כיוון שהם רשם דומיינים רשמי בישראל. הדומיין הוא השם של האתר שלכם באינטרנט. יתרון נוסף בחברת Jetserver הוא שהם ישמחו לעזור לכם ויתקינו עבורכם את מערכת הוורדפרס ללא עלות, למרות שסביר להניח שניתן יהיה לקבל את השרות הזה בחברות אחסון אתרים נוספות. בכל מקרה כדאי לברר את זה לפני רכישת חבילת אחסון בחברה שתבחרו.
- עכשיו תצטרכו לטפל בעיצוב האתר. בוורדפרס המשימה היא די קלה כיוון שיש לא מעט תבניות עיצוב חינאמיות לחלוטין ותבניות פרמיום שנמכרות בעלות חד פעמית של כ60 דולר, המאפשרות לכם לראות דוגמאות של עיצובים שונים של אתרים וכן "להלביש" את העיצוב שאהבתם בלחיצת כפתור על האתר שלכם. כמובן שתצטרכו לשנות את המלל הקיים בתבנית העיצוב למלל שמדבר על העסק שלכם וכן להחליף מספר תמונות. אם אתם מרגישים שאתם לא מסוגלים לעשות את זה, תוכלו לשכור מעצב או מעצבת לטובת המשימה הזו בעלות סבירה בהחלט של כאלף עד אלפיים שקלים באופן חד פעמי כיוון שלא מדובר בהמון עבודה. אלא אם כן דרישות העיצוב שלכם גבוהות במיוחד.
קידום האתר בגוגל:
ועכשיו כשיש לכם אתר אינטרנט מעוצב באוויר, תוכלו לעבור למשימת קידום אתרים אורגני בגוגל על מנת להיחשף בפני הלקוחות הפוטנציאליים שלכם באינטרנט במגוון ביטויים הקשורים למוצרים והשרותים שאתם מציעים. הסוד הגדול אחרי משימה מסתורית זו היא כתיבה של כמה שיותר תכנים בקצב קבוע ועולה במידת האפשר על נושאים הקשורים לעסק שלכם, למוצרים ולשרותים שאתם מציעים ללקוחותיכם. תנסו לחשוב מה אתם הייתי מחפשים בגוגל כדי למצוא את מה שאתם מוכרים ותרשמו את רשימת הביטויים הללו בצד. תשאלו את הקרובים ואת החברים שלכם את אותה השאלה ותוסיפו לרשימה שלכם את מה שהם יגידו לכם בלי לשפוט אותם כי ככה הם היו מחפשים את זה. תרשמו רשימה של טיפים שאותן אתם מוכנית לחלוק עם הלקוחות הפוטנציאליים שלכם, תחשבו על סיטואציות מעניינות שיכולות להיווצר או כאלה שקרו בעסק שלכם וניתן לספר עליהן ותרשמו גם את זה. כשתיהיה לכם רשימה התחלתית, תבצעו חיפוש בגוגל של אותם הביטויים והשתמשו בהשלמה האוטומטית של גוגל כדי לראות אילו ביטויים נוספים גוגל מציעה לכם ותרשמו גם אותם. עכשיו כשיש לכם רשימה של כמה מאות ביטויים, פשוט תתחילו לכתוב מאמר לאתר על כל ביטוי כזה. מאמר אחד לביטוי אחד. כך תמקדו את גוגל למה שאתם מקדמים, האתר יתחיל להתקדם והפניות של לקוחות חדשים יתחילו לזרום אליכם.