קידום אתרים בגוגל מה זה אומר?
בואו נתחיל מהבסיס: קידום אתרים בגוגל מטרתו להשיג את המיקומים הגבוהים ביותר שניתן בתוצאות החיפוש של גוגל לביטוי המרכזי של האתר שלכם, נניח שאתם עוסקים בתחום מחשבים, אז המטרה היא להיות ראשונים או לפחות כמה שיותר קרובים לכך.
למה זה בכלל חשוב להיות ראשונים? האם זה משנה להיות במקום הראשון או העשירי או העשרים?
ההבדל הוא בערך בגודל הזה: בערך שמונים וחמישה אחוזים מהגולשים באינטרנט שמחפשים ביטוי מסוים, בואו נניח "טכנאי מחשבים", נכנסים ישירות לתוצאה הראשונה בגוגל. הכוונה היא ראשונה באורגני. כמובן שהחישוב הוא לאחוזים עגולים, כי הרוב נכנסים לכמה אתרים (למשל הראשון, השני ושלישי). בערך 50 אחוז נכנסים לאתר השני. בערך 25 אחוזים נכנסים לאתר השלישי וכן הלאה. לצורך הדיון: האתר השישי או השביעי מקבלים רק שברירי אחוזים מתנועת הגולשים באינטרנט. עכשיו שאתם יודעים את זה: "האם טוב לכם עם איפה שהאתר שלכם נמצא כרגע"? אנחנו מניחים שכמובן שהתשובה היא לא.
אנחנו נשמח להעלות את האתר שלכם למקומות הראשונים, אבל בואו נדבר עד קצת על קידום אתרים בגוגל.
אז למעשה איך באמת מקדמים אתר בגוגל?
כאשר אנחנו מתכוונים לשאלה איך מקדמים אתר, אנחנו בעצם באים להגיד מה שיטת העבודה שלנו, כאשר אנחנו מתחילים לקדם אתר של לקוח חדש. השלב הראשון הוא תמיד פגישה של הסברים והצבת יעדים. הפגישה הזו נועדה למנוע בלבולים מיותרים במהלך העבודה המשותפת ולמנוע מצבים של ציפיות שונות בינינו לבין הלקוח. זאת אומרת: בפגישה אנחנו נקבע כל זמן צריכה להיערך פגישת עדכון, כל כמה זמן יוצא דו"ח מיקומים, דו"ח עבודה, מהם היעדים לכל חודש או כל שבועיים או כל דבר אחר. המטרה היא אחת: להסביר ללקוח כל צעד שהולך להיות במהלך העבודה המשותפת ולמה הוא צריך לצפות. בדרך זו אין בעיות של אי הבנה.
עבודה טכנית על האתר והדו"ח – בדרך כלל כאשר חברה או עסק בונה אתר אינטרנט הדבר הראשון והיחיד שמקפידים עליו זה מראה האתר. אין שום ספק בכלל שמראה האתר חשוב מאוד, אך אין שום משמעות של המראה בנושא קידום האתר. בשביל שניתן יהיה להשיג מיקומים גבוהים בגוגל צריך לעשות דברים נוספים כמו: שיפור הקוד באתר ותיקונים של הקוד, התאמה של תגיות מטה מתאימות, התאמת התוכן לקידום אתרים, סידור התכנות בתמונות ובאנרים ועוד מספר דברים טכניים שיהיה נכון לטפל בהם לפני שעוברים הלאה במלאכת הקידום.
חבל לעשות משהו שכבר מלכתחילה לא יהיה מושלם.
תוכן איכותי – אחד הפרמטרים שקובעים את דירוג האתר
יצירת תוכן איכותי לאתר – בשנים האחרונות ובמיוחד בשנתיים האחרונות המנגנון דירוג אתרים של גוגל שם יותר ויותר תשומת לב לתוכן איכותי ברמה גבוהה. איך מודדים תוכן איכותי? מאוד פשוט: שמים לב לכמה זמן הגולש נשאר בתוך האתר. אם הוא עזב את האתר תוך חמש שניות, כנראה שהתוכן הוא לא איכותי וגם האתר כולו לא ברמה גבוהה. לכן, אנו מקפידים על יצירת תוכן איכותי לאתרי אינטרנט שאנחנו מקדמים. אותו תהליך יימשך לאורך כל עבודת הקידום, כאשר המטרה היא להמשיך לעדכן את התוכן ולהוסיף תוכן חדש כל הזמן. בצורה הזו אנחנו דואגים שהאתר תמיד יישאר מעודכן ואיכותי.
קישורים איכותיים – הדבר הקריטי לכל אתר
שלב יצירת קישורים נכנסים והבאת גולשים – אין בכלל ספק שהשלב החשוב מכולם והארוך מכולם זה שלב יצירת קישורים המובילים אל תוך האתר מאתרים אחרים באינטרנט. המטרה שלנו היא ליצור זרם קבוע ובלתי פוסק של קישורים נכנסים.
איך עושים את זה? החלפה של לינקים, פנייה לאתרים מובילים לפרסם מאמרים או להופיע אצלם באינדקס, יש המון שיטות שכולן לגיטימיות ואנחנו נפעיל את כולן כדי להסביר לגולשים שהאתר הזה הוא חוקי ומעולה וחייב להיות מדורג כמה שיותר גבוה בגוגל לביטויי החיפוש שלו. זאת הרי בסופו של דבר המטרה הסופית, אנחנו נדאג לייצר לכם גולשים ומכירות!
אז איך מתקדמים להצלחה?
השתכנעתם? רוצים לצאת לדרך? הבנתם שאתם רוצים לקדם את האתר בגוגל?
פנו אלינו בטלפון או דרך צור קשר ואנחנו ניצור איתכם קשר.