שיווק נכון באינטרנט – צעד אחד מעל כולם
שיווק נכון באינטרנט הינו שילוב של מחקר מעמיק ונכון, הבנת השוק התחרותי והבנת המתחרים הרלוונטים.
לאחר סיום תהליך בניית האתר ועם התחלת קידומו במנועי החיפוש, מתעורר הצורך העז להתחיל ולמכור מוצרים בפלטפורמה החדשה והמיוחדת שרכשת. תהליך מכירה שכזה עוד יגיע אך בטרם, עלייך להשקיע זמן רב ומשאבים לא מעטים בתחום השיווק באינטרנט. איך הופכים תהליך של שיווק נכון באינטרנט על כל מרכיביו הרבים למהנה ומוצלח בזמן קצר, זוהי השאלה המנחה.
על שאלה זו ואחרות, ננסה לענות כעת.
אך ראשית נכיר את ידידנו הטוב ביותר
אם יש כלי אחד עיקרי באינטרנט אשר מסוגל להפוך את עבודתנו לקלה יותר באופן קיצוני, הרי שמדובר בגוגל, למרות שמדובר ביחסים אשר כיוונם הכללי לרוב נוטה לאבדון, הריי שאם מצליחים להבין את גוגל, הופך השימוש בו ליעיל מאין כמוהו.
גוגל הוא למעשה מנוע החיפוש העיקרי באינטרנט, מטבעו של מנוע המדורג ראשון,
שמרבית החיפושים של בני האדם ברחבי העולם מתמקדים בו.
שימוש מושכל בגוגל בתהליך שיווק באינטרנט, יוביל בהכרח להצלחה.
קדימה לעבודה
אז ממה מורכב בעצם שיווק באינטרנט ומהם מאפייניו הבולטים?
נתחיל בהסבר פשטני על שיווק נכון באינטרנט, על מנת לבצע זאת נחלק ונציב את המכירות באתר על קווי זמן דמיוני אשר ימחיש את כמות הכניסות והמכירות באתר לאורך השנים.
תקופה ראשונה – חצי שנה
התקופה הראשונה לאחר בניית האתר, מאופיינת בעיקר במאמצי רישום האתר לאינדקסים ולמנועי חיפוש, דבר זה בעצם מבשר למנועי החיפוש העיקריים באינטרנט כי ישנו שחקן נוסף במשחק וכי יש להכליל גם אותו בתוצאות החיפוש. אך במהלך חצי השנה הבאה תבין כי גם מהלך זה, למרות שמבטיח את כניסתך למשחק, אינו מאפשר לך התחלת שיווק נכון באינטרנט על סמך מיקומך במילות החיפוש, הסיבה העיקרית לכך היא היותך בגדר "נבחן על תנאי".
תקופה שנייה – עד שנה
תוצאות החיפוש נעשו קבועות יותר וכעת אתה ממוקם באחד הדפים הקדמיים או האחוריים בהתאם לתהליך קידום האתר שנקטת, גם האתר קיבל לפתע דירוג ע"י מנוע החיפוש ואפילו גולשים החלו למצוא את האתר במילות החיפוש שבחרת.
כעת ניתן להתחיל לדבר קצת יותר טוב על שיווק נכון באינטרנט, אך הדרך כאמור עוד ארוכה.
תקופה שלישית – לנצח עם תו תקן של איכות
בימים מסוימים אתה מנצח את המתחרים, בימים אחרים הם מנצחים אותך, הקרב על המקום הראשון במנוע החיפוש מאלץ אותך להעסיק מקדם אתרים במשרה מלאה, אך אתה מבין כי הדרך לעשות שיווק באינטרנט נעשית קלה יותר.
גולשים רבים מציפים את האתר וכעת צריך להתמקד גם בתהליכי השיווק הפנימיים.
ובפועל מה עושים?
אז אילו כלי שיווק נכון באינטרנט עומדים לרשותנו לכל אורך חיי האתר? והיכן מומלץ להשתמש בהם?
פרסום במנועי חיפוש – זהו בעצם הליך חירום של שיווק באינטרנט, פרסום במנועי חיפוש מתאים בעיקר לתקופת חיי האתר הראשונים בהם לא ימצאו אותך כלל במילות המפתח הרלוונטיות, אם כי ניתן להשתמש בו כמגביר מכירות לאורך כל זמן חיי האתר. הליך זה נקרא קידום ממומן. אין הכוונה להתחיל ולשתול פרסומות יקרות אשר יובילו לכניסה לאתר שלך (אם כי גם זה פתרון לא רע בכלל אך עלותו גבוהה). הכוונה לשיווק באינטרנט באמצעות מודל PPC , מודל זה למעשה מאפשר לך לפרסם את האתר שלך במנועי החיפוש לפי המילים אשר בהם היית רוצה שימצא אותך הגולש, למעשה הדבר מהווה אימון גם עבורך בדבר בחירת המילים הנכונות לשיווק האתר שלך. התשלום לשירות הוא כמובן זעום, והוא מתכנס לכדי מספר אגורות לכל כניסה דרך המודעה שלך. בתהליך פרסום במנועי חיפוש אתה שולט בהוצאות מול מנוע החיפוש ויכול להפסיק את הקמפיין מתי שרק תבחר.
מאגר לקוחות – אחד הכלים החשובים ביותר בכל עסק הוא צבירת המתעניינים הפוטנציאלים במוצר שלך, רישום ושמירה של מסד נתוני הנכנסים לאתר שלך יהווה עבורך קרקע פוריה להתחיל מולם שיווק באינטרנט בדרכים לגיטימיות בהם נעסוק לאחר מכן.
מאגר לקוחות הינו חשוב מאין כמוהו שכן הוא מאפשר "להפריד את המוץ מן התבן" ולקבל תמונה ברורה של כל אלו שחיפשו שירות כמו שלך אך זקוקים לשכנוע נוסף על מנת לקנות דווקא ממך את השירות.
השימוש במסד נתונים זה יהווה עבורך קרש קפיצה למצבור לקוחות גדול ומשמעותי בפרקי זמן קצובים.
בניית קמפיין – קמפיין שיווק באינטרנט הינו אחת הדרכים הזולות והיעילות להגיע למיליוני לקוחות פוטנציאלים בבת אחת, קמפיין כזה עשוי להתבצע במודל חד פעמי או רב פעמי על פי שיטת השיווק שתבחר. עיקר העבודה מתבצעת באמצעות דיוור אלקטרוני על כל סוגיו ונחלק בעקרון ל2: דיוור באמצעות מיילים לרשימות תפוצה מפולחות, שיטה זו נעשית באמצעים שאינם מהווים דואר זבל ושומרים על זכותו של הנמען למחוק עצמו מרשימת התפוצה. השיטה מבטיחה חשיפה אדירה של לקוחות חדשים לאתר שלך ולשירות אותו אתה נותן. השיטה השניה היא דיוור ישיר רק ללקוחות שכבר היו באתר שלך ומבקשים להתעדכן באמצעות Newsletter בחדשות ובעדכונים שאתה מספק להם באופן תדיר. שיטה זו מהווה מעין חדר חדשות ועדכונים ללקוח,
היא שומרת על הלקוח הפוטנציאלי כלקוח קבוע המתעדכן במבצעים ובשירותים חדשים שאתה מעניק.
שיתופי פעולה ותוכניות שותפים – מטבעה של שיטה ייחודית זו שהיא כרוכה בחשיפת מעט מהעסק שלך לגורמים חיצוניים אשר ביכולתם לסייע משמעותית בגידול המכירות באתר שלך. איסוף של שותפים להצלחה מחזק את מנגנון ההפצה של האתר שלך ומהווה בעצם שיווק באינטרנט ללא תשלום על בסיס החלפת קישורים או באמצעים אחרים. שיטה זו מומלצת לאורך כל שלבי חיי האתר.
הסיכום
שיווק נכון באינטרנט הוא תהליך ארוך ומורכב, קשה מטבעו אך אינו בלתי אפשרי או מתיש כפי שמציגים אותו רבים. תהליך שיווק באינטרנט ניתן לביצוע לאורך כל חיי האתר ומומלץ לביצוע ע"י מומחים בתחום בלבד שכן הענף הספציפי הזה מתפתח ללא הרף.